عباس سلیمی نمین ضمن بیان این مطلب، گفت: بعید است که جریان تندرو در صحن مجلس غالب شود و با هیاهو به کارش ادامه بدهد، کمااینکه نمایندگان این جریان در مجلس فعلی حضور داشتند و از آنجا که توسط جاهایی کنترل شدند نتوانستند جار و جنجال به پا کنند. در مجلس یازدهم هم تندروها حتماً با مدیریت آقای قالیباف کنترل خواهند شد

وی افزود: ایرانی‌ها شرایط بسیار دشواری دارند؛ به عبارتی دشمنی‌ها به اوج خود رسیده و هر روز تهدید و تحدیدهای بیشتری را متحمل می‌شویم. به همین دلیل، قطعاً تندروها کنترل خواهند شد تا مجلس به خوبی بتواند به دولت کمک کند. برخی قصد تخریب و ناکام گذاشتن دولت روحانی را داشتند و نتوانستند. همان‌طور که در سال‌های پیش هم گروهی مجدانه می‌کوشیدند احمدی‌نژاد را قبل از موعد قانونی کنار بگذارند و سیستم به آنها اجازه نداد دولت ایشان را در میانه راه زمین‌گیر کنند.

عباس سلیمی‌نمین در پایان تصریح کرد: اکنون زمان خوبی برای دعوا نیست. در واقع در شرایطی که بن‌بست‌های بی‌شماری را پیش روی خود می‌بینیم لازم است به هم‌صدایی برسیم.

زیبا کلام: تندروها بعد از ۴ سال حاشیه نشینی صندلی های مجلس را گرفته اند

صادق زیباکلام هم که پیشتر از رأی ندادن در انتخابات صحبت کرده بود، در گفت‌وگویی کوتاه با اعتمادآنلاین اظهار داشت: تندروها در حالی پیروزی در انتخابات را جشن گرفته‌اند که از همان اول هم معلوم بود به سبب شرایط کشور، در دوره یازدهم قوه مقننه مجلس‌نشین خواهند بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه گفت: در واقع وقتی درصد بسیار بالایی از  مردم به دلایل متعددی تصمیم گرفتند رأی ندهند؛ از همین رو تندروها دقیقاً مثل مجالس سه‌گانه هفتم تا نهم بیشتر کرسی‌های بهارستان را در اختیار خود می‌بینند.

وی توضیح داد: با توجه به نتیجه‌ای که در انتخابات دوم اسفندماه حاصل شد، دولت روحانی باید در یک‌ سال و ۲ ماه پایانی دولتش آماده سخت‌ترین رویارویی و چالش‌ها با مجلس باشد. رویارویی‌هایی که به قطع و یقین، دشواری و موانع زیادی را پیش روی منافع و مصالح ملی قرار خواهد داد.

 زیباکلام در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط و همچنین اتفاق‌هایی که طی سال جاری در کشور رخ داد، از همان اول مشخص بود تندروها صندلی‌های مجلس یازدهم را بعد از چهار سال حاشیه‌نشینی از آن خود خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.