علیرضا رئیسی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: آخرین آمار ابتلای قطعی جدید، ۵۲۳ نفر است که ۱۲ نفر از این افراد فوت کرده‌اند؛ بنابراین مجموع مبتلایان به ۱۵۰۱ نفر و مجموع فوتی‌ها به ۶۶ نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد بهبودیافتگان نیز ۲۹۱ نفر است.

رئیسی با بیان اینکه بیشترین استان‌های درگیر کرونا، تهران، قم و گیلان هستند، خاطرنشان کرد: تعداد بهبودیافتگان و بستری‌شدگان در این شهرها تقریباً با یکدیگر برابری می‌کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: حدود ۷۲۸۰ مراجعه به بیمارستان‌ها داشته‌ایم که از ۴۳۱۲ نفر آنها، تست گرفته شده است که از این ۴۳۱۲ نفر، ۱۵۰۱ نفر مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا گزارش شده‌ است.

رئیسی با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه‌های کشور به ۲۲ مورد در کشور رسیده است، تصریح کرد: در به‌روزرسانی انجام تست در کشور، موقعیت خوبی داریم به‌طوری که اکنون در انستیتو پاستور روزانه ۱۲۰۰ تست قابلیت انجام دارد.

وی یادآور شد: گاهی اوقات آمارهای متناقضی که مردم از استانهای مختلف کشور می‌شوند به این دلیل است که در آزمایشگاه‌هایی که راه‌اندازی شده است، تست غربالگری صورت می‌گیرد که اگر این تست مثبت باشد و همراه با علائم بیماری در فرد باشد، اینها به‌عنوان بیمار مثبت تلقی می‌شوند اما برای قطعی شدن جواب آزمایش، این آزمایش‌ها به تهران ارسال می‌شود و نتیجه تست به‌صورت قطعی اعلام می‌شود بنابراین آمار اعلام شده امروز، موارد قطعی ابتلا هستند.

رئیسی تاکید کرد: مردم سعی کنند در خانه بمانند، ۷۰ درصد مراجعه به بیمارستان‌ها، به دلیل ترس و وحشت ایجاد شده از بیماری است و باید توجه داشت که ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا نیاز به بستری ندارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.