یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت که حملات ترکیه بار دیگر نشان می‌دهد که نظام حاکم بر این کشور، از رهگذر تجاوزات و عدم پایبندی خود به ماحصل روند آستانه و توافق سوچی، هیچ گونه صداقتی ندارد.

وی با بیان اینکه ترکیه «اصرار دارد که با گروههای تروریستی در یک سنگر باشد»، تصریح کرد: «این مسئله ثابت کننده تأکیدهای سوریه است مبنی بر اینکه رژیم اردوغان، نالایق است و شایستگی آن را ندارد که یکی از [کشورهای] ضامن روند آستانه باشد».

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد، سوریه همچنان با گروههای تروریستی مبارزه می‌کند، آنان را مفتضحانه شکست می‌دهد و قصد دارد با تجاوز آشکار ترکیه، با قاطعیت مقابله کند و جلوی تمامی مداخلات ترکیه را برای حفظ تمامیت ارضی خود بگیرد.

این منبع با بیان اینکه سرنوشت تجاوز ترکیه، شکست حتمی است، خاطر نشان کرد، این تجاوز آنکارا برای احیا و نجات گروههای تروریستی است.

وی ضمن انتقاد از حمایت نامحدود رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از ترویست‌ها، تأکید کرد، این گروهها، در راستای اجرای طرحها و برنامه‌های توسعه‌طلبانه اردوغان، سوریه را تخریب کرده‌اند.

دمشق در پایان از جامعه بین‌الملل خواست، نقش آشکار حقوق بین‌الملل را محکوم کرده و از رفتارهای اردوغان برای حمایت از تروریسم جلوگیری کند.

نظامیان ترکیه با تروریست‌های همپیمان خود به صورت غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند و در استان ادلب، علیه ارتش سوریه دست به عملیات زده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.