به گزارش خبرنگار سایت افغانستان، سخنگوی طالبان در اظهاراتی تاکید کرد تا زمانی که 5 هزار زندانی این گروه از زندان آزاد نشوند،‌ در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت نخواهد کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با رویترز، گفت بر اساس قراردادی که آمریکا و طالبان امضا شده قرار است 5 هزار زندانی این گروه برای گام اول اعتمادسازی از زندان‌های دولت افغانستان آزاد شوند.

وی تاکید کرد در صورت عدم آزادی زندانیان، طالبان در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت نخواهد کرد.

این در حالی است که روز گذشته «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد آزادی زندانیان در اختیار دولت آمریکا نبوده و این موضوع در صلاحیت دولت اغانستان این کشور است.

مجاهد افزود: طالبان آماده مذاکرات بین الافغانی است، اما تا زمانی که زندانیان آزاد نشوند،‌ نمایندگان این گروه در این گفت‌وگوها حضور نخواهند یافت.

به گفته وی، اکثر زندانیان طالبان از سوی سربازان آمریکایی بازداشت و در حال حاضر در زندان دولت افغانستان در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شوند.

سخنگوی طالبان درباره ادامه جنگ نیز گفت: مردم افغانستان از کاهش خشونت خرسند است، اما این بدان معنا نیست که عملیات نظامی طالبان به سطح قبل از آغاز این طرح برنگردد.

وی در پایان گفت: این احتمال وجود دارد که در یک ساعت آینده یا حتی چندین روز دیگر این عملیات آغاز شود.

این در حالی است که مقامات آمریکا اعلام کردند توافق این کشور با طالبان مشروط بوده و اگر طالبان به تعهدات خود عمل نکند، توافق اجرا نخواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.