رضا دستجردی، امروز سه شنبه ۱۳ اسفند، در جمع خبرنگاران با بیان راهکارهایی برای غلبه بر استرس پیرامون ویروس کرونا، اظهار کرد: استرس رویدادی است که می‌تواند سلامت جسمی و یا روانی افراد را تهدید کند و آنچه که اهمیت دارد نحوه واکنش‌هایی است که ما به استرس‌ها نشان می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز ویروس کرونا به عنوان یک عامل استرس‌زا در جامعه مطرح شده است، اما از این مرحله عبور خواهیم کرد.

مدیرگروه روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: واکنش مثبت و خوشبینانه والدین در برابر این موضوع، تاثیرات مثبتی در رفتار فرزندان که از آنان الگو می‌گیرند خواهد داشت.

دستجردی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که فضای استرس‌آمیزی در خانواده‌ها پیرامون بیماری کرونا ایجاد شده است، گفت: عده‌ای از افراد ممکن است واکنش‌هایی را که به استرس نشان می‌دهند هیجانی باشد.

مدیرگروه روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ممکن است خودسرزنشگری کنند، یا بد و بیراه بگویند، دچار اضطراب و افسردگی شوند و گاهی پرخاشگری نشان دهند، گاهی اختلالات مختلف فکری و شناختی را از خود بروز دهند، اما آنچه که مهم است مقابله با مشکلات است.

دستجردی تاب آوری در واقع ظرفیت و توانمندی است که کمک می‌کند در برابر مشکلات بدون اینکه به خود آسیب جسمی و روانی برسانیم از عهده حل مشکلات بربیاییم، افزود: افراد تاب‌آور، افرادی هدفمند، امیدوار، خوشبین، و مثبت نگر هستند و آن‌ها این باور را دارند که مسائل حل خواهند شد.

وی تصریح کرد: این عده از انسان‌ها به راحتی روابط اجتماعی برقرار می‌کنند و هرموقع دچار مشکل یا مسأله‌ای باشند با اطرافیان و نزدیکانشان گفتگو می‌کنند تا از بار مشکلات آنان کاسته شود.

دستجری افزود: این دسته از افراد انسان‌هایی هستند که از مشورت فکری و همدلی دیگران به خوبی استفاده می‌کنند و در این افرادخود مراقبتی بسیار بالاست.

وی خاطرنشان کرد: باید با تقویت این مهارزت در خود بتوانیم از پس شرایطی که در این زمان در کشور وجود دارد، فائق آییم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.