«جلال میرزایی» امروز (سه شنبه)  با بیان اینکه پیشنهاد اختصاص سهمیه بنزین نوروزی از سوی برخی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ مطرح شد، ‌ افزود: پیشنهاد اولیه اختصاص بیش از ۶۰ لیتر بنزین نوروزی برای هر دستگاه خودرو بود، اما در نهایت ۶۰ لیتر به تصویب رسید.

وی با اشاره به شرایط کشور بعد از شیوع کرونا و لزوم کاهش سفرهای بین شهری، ‌ افزود: بر این اساس به دولت این اجازه داده شده تا زمان واریز سهمیه نوروزی را بعد از اعلام به مجلس شورای اسلامی تغییر دهد، بنابراین ممکن است این سهمیه در بهار و یا تابستان در کارت‌های سوخت شارژ شود.

به گفته میرزایی، ‌ دولت باید از منابعی که در اختیار دارد، این ۶۰ لیتر را به خودروها اختصاص دهد، اما در مورد زمان آن دست دولت باز گذاشته شده است.

 

وی تاکید کرد: ‌چنانچه شرایط از نظر شیوع کرونا عادی شود، دولت می‌تواند این سهمیه را در نوروز به کارت‌های سوخت واریز کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه بنزین نوروزی فشار مضاعفی بر منابع یارانه خواهد داشت، گفت: به هر حال راجع به این موضوع نیز بررسی انجام شد و نماینده دولت در ارتباط با بودجه در این زمینه صحبت کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت با محدودیت منابع مالی روبروست، ‌ اضافه کرد: بعد از توضیحات مجلس و دولت، تصمیم براین شد تا ۶۰ لیتر به عنوان بنزین نوروزی اختصاص پیدا کند.

از بامداد ۲۴ آبان سال جاری سهمیه‌بندی بنزین انجام شد. بر این اساس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان، ‌ بنزین آزاد سه هزار تومان و بنزین سوپر سه هزارو ۵۰۰ تومان تعیین شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.