غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه خبر سیما پخش شد در پاسخ به سوال دیگری درباره برخورد با افرادی که در بقاع متبرکه اقدام به حرمکات موهن کردند، اظهار کرد: متاسفانه در این روزها شاهد کسانی هستیم که به انحاء مختلف احساسات مردم را جریحه‌دار می‌‌کنند؛ برخی با بزرگنمایی و برخی با شایعه‌سازی و برخی با اقداماتی که وهن مقدسات است. در مورد افرادی که کلیپ‌هایی از آنها در فضای مجازی منتشر شد و اقدامات نامتعارفی در مسیر زیارت اهل بیت انجام دادند که در فرایند زیارت ما اصلا این امور تعریف نشده و پخش این تصاویر موجب تشویش اذهان عمومی شده بود، هر دو مورد در مشهد و قم شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره درخواست برخی وکلا برای تعطیلی رسیدگی‌ها و کاهش مراجعات مردم افزود: قبل از اینکه وکلا تقاضایی داشته باشند هم در بخشنامه هفته قبل قوه قضائیه اشاراتی شده بود و هم در بخشنامه روز گذشته تصریح شد که ضمن انجام دادرسی‌‌ها، رسیدگی‌ها تا جای ممکن به صورت غیرحضوری و با بررسی مستندات پرونده و لوایح خواهد بود و همین مسئله موجب کاهش ۳۰ ورودی به واحدهای قضائی شده است. ضمن اینکه همکاران ما آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره سلامت زندانیان امنیتی به ویژه افرادی همچون ضیا نبوی، ندا ناجی و نازنین زاغری اظهار داشت: در مرخصی‌های داده شده بیش از ۵۴ هزار نفر از زندانیان به مرخصی رفتند و  در تامین بهداشت و سلامت زندانیان، اقدامات بسیار خوبی با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است. نازنین زاغری در سلامت کامل به سر می‌برد. فضاسازی‌هایی شد و دیروز هم این فرد با خانواده خود تماس داشت. یک فضاسازی‌هایی شد و وقتی خبر سلامتی منتشر می‌شود کسی این خبرها را پوشش نمی‌دهد. برخی از این افراد اصلا در بیرون از زندان هستند و در مورد یکی از آنها نیز مقدمات اعطا مرخصی فراهم شده و سلامت همه زندانیان اعم از امنیتی و غیرامنیتی برای ما اهمیت دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.