در ادامه انتقادات مقامات چینی از اقدام آمریکا در محدود کردن فعالیت خبرنگاران و رسانه‌های چینی در خاک آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز از این تصمیم واشنگتن شدیدا انتقاد کرد. 

«هوا چونیانگ» در حساب توئتری خود نوشت: 29 رسانه و آژانس خبری آمریکایی در چین فعالیت دارند در برابر 9 رسانه و خبرگزاری چینی در آمریکا. 

وی در ادامه افزود: 21 خبرنگار چینی از سال گذشته تا کنون از ورود به خاک آمریکا منع شده‌اند. آمریکا این بازی رو شروع کرده است؛ بچرخ تا بچرخیم.

واشنگتن روز دهم اسفند اعلام کرد که برای تعداد کارکنان چند رسانه دولتی چین که در ایالات متحده فعالیت دارند، سقف تعیین کرده است. بنا به دستور وزارت خارجه آمریکا، صدور روادید کار برای روزنامه‌نگاران چینی این رسانه‌ها محدود می‌شود و تعداد کل کارکنان آنها حدود ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

طبق گزارش بی بی سی، محدودیت‌های واشنگتن شامل پنج رسانه‌ شینهوا، سیجیتیان، رادیو چین، چاینا دیلی و پیپل دیلی می‌شود و وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته، این رسانه‌ها را «نماینده‌های جمهوری خلق چین» دانسته است.

واشنگتن همچنین خواستار ثبت املاک و کارکنان وابسته به این رسانه ها نزد وزارت خارجه آمریکا شده است.

پیش از این وزارت خارجه چین تاکید کرده بود که در برابر اقدامات محدودکننده علیه رسانه ها و خبرنگاران چینی اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.