روزنامه «واشنگن‌پست» در گزارشی می‌نویسد که نشست «کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی» موسوم به «آیپک» تریبونی برای حمله به منتقدان «بنیامین نتانیاهو» است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه اقدام «برنی سندرز»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مبنی بر خودداری از شرکت کردن در این نشست را مورد تمجید قرار داده است و آن را «اقدمی صحیح» عنوان می‌کند.

واشنگن‌پست در ادامه ضمن اشاره به سخنرانی نتانیاهو در جریان این نشست که اظهراتی بی‌اساس را درباره فلسطین مطرح کرده، می‌نویسد: آیپک در حال تبدیل شدن به تریبونی برای حزب جمهوری‌خواه و حمله به منتقدان نتانیاهو است.

«دنی دانو»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز یکشنبه در حمله‌ای لفظی به برنی سندرز، رقیب اصلی انتخاباتی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، وی را «احمق» نامید. این حمله لفظی در کنفرانس آیپک، لابی حامی صهیونیست‌ها در آمریکا، روی داد. 

بنیامین نتانیاهو نیز طی اظهاراتی از طریق ویدئو کنفرانس در گردهمایی سالانه آیپک، از اظهارات برنی سندرز علیه آیپک، به شدت انتقاد کرد.

سندرز پیش‌تر با اعلام خودداری از شرکت در کنفرانس آیپک گفته بود این کنفرانس بستری برای «مقاماتی است که تعصب خود را ابراز و با حقوق اصولی فلسطینیان مخالفت می‌کنند.» سندرز همچنین نتانیاهو را «یک نژادپرست مرتجع» خوانده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.