مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی کشورمان در گفت و گو با سایت« rtvslo.si» از دوران حضورش در تیم ملی ایران، مشکلاتش با فدراسیون فوتبال کشورمان و کارلوس کی‌روش سخن گفت.

 ویلموتس اظهار داشت: وقتی با پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران مواجه شدم، خودم را درگیر یک پروژه جالب ۳ ساله تا جام‌جهانی ۲۰۲۲ یافتم. همه چیز خیلی خوب به نظر می‌رسید اما در پایان سال، اوضاع به هم ریخت و رابطه بین ما به پایان رسید. علاوه بر من، ۴ دستیار دیگرم هم به مدت ۵ ماه هیچ پولی دریافت نکردند.

 او در ادامه افزود: بابت قطع همکاری با فدراسیون فوتبال ایران متاسفم. ایران بازیکنانی با قدرت فیزیکی و توانایی تکنیکی بالا دارد. کمپ تیم ملی ایران کاملا مجهز و استثنایی است. در ابتدا دیدگاه مثبتی نسبت به این همکاری نداشتم اما وقتی متوجه شدم کارلوس کی‌روش توانسته ۸ سال در تیم ملی ایران بماند، با خودم گفتم من هم می‌توانم بمانم،  روی پروژه بلندمدتی کار کنم و سیستم مورد نظر خودم را جا بیندازم.پیش از من، تاکتیک تیم ملی ایران دفاعی بود و سعی کردم شیوه بازی تیم را تهاجمی کنم.

 ویلموتس در پایان از اتفاقات غیرفوتبالی به عنوان عامل شروع روند سقوط خود و تیم ملی ایران نام برد و افزود: شروع خوبی داشتیم. ۵ - صفر سوریه را بردیم، با کره‌جنوبی به تساوی یک - یک رسیدیم و ۱۴- صفر کامبوج را خرد کردیم. در ادامه، اتفاقات سیاسی ناخوشایند، افزایش تحریم‌های  و بلوکه شدن پول‌های ایران توسط آمریکا ، جو منفی در سراسر ایران و تیم ملی این کشور به وجود آورد. باید بگویم این موضوع یکی از دلایل جدایی‌ام بود.  دیگر امکان همکاری وجود نداشت و ما از هم جدا شدیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.