رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه سیاست‌های شکست خورده رئیس جمهور کشورش و دخالت‌های او در امور سوریه را محکوم کر.

«کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه درنشست فراکسیون پارلمانی حزب خود گفت: «ادلب بخشی از خاک سوریه است و [رجب طیب] اردوغان [رئیس‌جمهور ترکیه] بازیچه دست قدرت‌های امپریالیسم است. بنابراین وقتی او دائما به ملت ترکیه دروغ می‌گوید نمی‌تواند به وطن خود خدمت کند».

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) این رهبر حزب مخالف ترکیه افزود: «وقتی اردوغان در راستای برنامه و زیاده خواهی‌های مخصوص خود ارتش ترکیه را به سوریه فرستاده دیگر برایش تعداد کشته‌های از میان سربازان ترکیه‌ای در خاک سوریه اهمیتی ندارد».

قلیچدار اوغلو، اردوغان را خطاب قرار داد و گفت: «در آغاز بحران سوریه  چه کسی به تو گفت در سوریه دخالت کن؟ چرا گروه موسوم به ارتش آزاد را با همکاری آمریکا در سوریه تشکیل دادی در حالی که آنها جمعی مزدور هستند که علیه وطن خود جنگدیدند و می‌جنگند و تو می‌دانی که جنگ در سوریه مستقیما خطر خیلی بزرگی برای ترکیه است».

رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه افزود: «اردوغان طی سال‌های اخیر ثابت کرد که  هیچ چیز از سیاست خارجی بلد نیست و از واقعیت‌های سوریه، جهان عرب و خاورمیانه آگاه نیست».

«محمد علی غوللار» تحلیلگر مسائل بین المللی روزنامه جمهوریت ترکیه هم در گفت‌وگو با کانال تیلی ۱ ترکیه ضمن درخواست از اردوغان برای دست برداشتن از حمایت از تروریست‌های ادلب هشدار داد: این‌ها خطری برای ترکیه هم هستند.

به گفته این روزنامه نگار، رئیس جمهور ترکیه با ارائه همه اشکال کمک به گروه‌های تروریستی اجازه داده ده‌ها هزار تروریست خارجی برای ارتکاب جنایات در حق ملت سوریه وارد این کشور شوند.

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.