رویترز گزارش داد، به دنبال تقویت احتمال کاهش بیشتر تولید نفت توسط تولید کنندگان بزرگ به منظور خنثی کردن اثر کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت امروز شاهد رشد بیش از یک درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۸ سنت معادل ۱.۱۲ درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۴۴ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت ۴ سنت کاهش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۵۳ سنت معادل ۱.۱۲ درصد افزایش به ۴۷ دلار و ۷۱ سنت رسید که سومین جلسه متوالی افزایشی محسوب می شد.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا نسبت به بالاترین رقم های ثبت شده در ماه ژانویه حدود ۲۷ درصد کاهش یافته که افت تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا اصلی ترین علت آن بوده است.

یک هیئت کارشناسی گروه اوپک پلاس روز سه شنبه پیشنهاد کرد که تولید نفت این کشورها به میزان یک میلیون بشکه دیگر کاهش یابد. این پیشنهاد احتمالا بدان معناست که روسیه و عربستان در آستانه توافق بر سر حمایت از قیمت نفت قرار دارند.

پیش از این توافق نیز تولید نفت اعضای اوپک پلاس ۲.۱ میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود که ۱.۷ میلیون بشکه آن توسط اعضای اوپک پلاس و مابقی به صورت داوطلبانه توسط عربستان انجام گرفته بود.

اوپک پلاس ابتدا پیشنهاد کرده بود که براق مقابله با تاثیرات ویروس کرونا، تولید نفت تنها ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد. اوپک و متحدانش قرار است روزهای ۵ و ۶ مارس در وین با یکدیگر دیدار کنند. این در حالی است که سایر کنفرانس های بین المللی به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده یا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

بانک بارکلیز در تحلیلی نوشت، نامشخص بودن میزان کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا و نامعلوم بودن زمان ترمیم تولید نفت لیبی بر تصمیم اوپک پلاس تاثیرگذار خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.