تصاویر شادی آدم‌هایی با ماسک و لباس محافظ، خیلی‌ها را در شبکه‌های مجازی به وجد آورده. آن‌ها پرستارانی هستند در خط مقدم مبارزه با کرونا؛ بیماری خطرناکی که هنوز راهی برای درمانش نیست و خیلی‌ها را وحشت‌زده کرد. البته نه پرستاران را. این آدم‌های شاد، امروز در یک قدمی خطر هستند. کسانی که باید از بیمارانی مراقبت کنند که هر نوع تماس نزدیک به آن‌ها منجر به بیمار شدن خودشان می‌شود، اما سعی می‌کنند هم‌زمان به جامعه هم روحیه بدهند.

«محمد شریفی‌مقدم» (دبیرکل خانه پرستاری) می‌گوید در میان پرسنل درمانی، پرستاران بیشترین نزدیکی را با بیماران کرونایی دارند و باید بیشتر از آن‌ها مراقبت کرد. او می‌گوید جان بسیاری از پرستاران در خطر است و به پرستاران بخش خصوصی هم اهمیتی داده نشده.

درحالی که همیشه در هر نبردی، اولین کار، تجهیز نیروهای خط مقدم است؛ نیروهایی که باید سالم بمانند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند،

کرونا هیاهوی زیادی در مردم ایجاد کرده و ایرانیان را هم مثل مردم تمام دنیا ترسانده. اما این روزها هیچ‌چیز ترسناک‌تر از مرگ پرستاران نیست. کسانی چون «نرجس خانعلی‌زاده» پرستار لاهیجانی و «رامین عزیزی‌فر» پرستار اهل تهران که بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتند.

نبرد با کرونا، به این یکی دو هفته ختم نمی‌شود و ایران فعلا درگیر این بیماری خواهد بود. پرستاران از نخستین روزها در خط مقدم این نبرد حاضر شده‌اند و جدای از وظایف معمول‌شان، با انتشار فیلم‌ها و عکس‌هایی از خود، شادی و امید را هم به جامعه تزریق می‌کنند. برخی کار آن‌ها را با رزمنده‌هایی مقایسه کرده‌اند که هشت سال در مقابل عراق ایستادند تا یک وجب از خاک کشور به دشمن نرسد. مقایسه درست و زیبایی است، اما امیدواریم این مقایسه مثل آن‌چه درباره نبرد تنگه ابوقریب می‌دانیم نشود؛ اینکه نیروهایی در خط مقدم، با کم‌ترین تجهیزات تا آخرین قطره خون‌شان جنگیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.