به گزارش رویترز، درحالی که کویت از یک هفته گذشته بنادر خود را به روی کشتی های خارجی بسته است، شیخ یوسف عبدالله الناصر الصباح، مسئول بنادر کویت گفت بندر دوحه به منظور پیشگیری از مواجه با خدمه کشتی هایی که از ایران می آیند، بسته شده است.

وی افزود: «امنیت کویت و مردمش خط قرمز است.» و این تعطیلی برای این است که ایران در زمره کشورهای مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است.

به گزارش فارس، کویت هفته گذشته از ورود کشتی‌های خارجی عازم یا در حال ورود به این کشور، به جز کشتی‌های حامل نفت، با هدف ممانعت از شیوع ویروس کرونا خودداری کرد.

این کشورها شامل کره جنوبی، ایتالیا، تایلند، سنگاپور، ژاپن، چین، هنگ کنگ و عراق بودند.

همچنین این کشور، سوم اسفند اعلام کرد تا تمامی پروازها به مقصد و از ایران را در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا متوقف کند و مانع ورود ساکنین یا افرادی اجازه ورود دارند و طی دو هفته گذشته در ایران بودند، شوند. همچنین افراد با ملیت کویت که از ایران وارد این کشور شوند مستقیما قرنطینه خواهند شد. بعلاوه، همچنین از ورود مسافران ایرانی به این کشور جلوگیری خواهد شد.

بندر دوحه کویت در غرب شهر کویت پایتخت این امیرنشین حاشیه جنوبی خلیج فارس قرار دارد.

از زمان شیوع ویروس کرونا در چین، کشورهای زیادی شروع به بستن مرزهای هوایی، زمینی و دریایی خود با این کشور کردند.

اما پس از شیوع این ویروس به ۵۰ کشور دیگر در جهان شاهد، محدودیت های گسترده کشورها در مرزهای خود با هدف شیوع بیشتر این ویروس هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.