به گزارش رویترز، یکی از ساکنان ایالات کارولینای شمالی پس از آنکه از سفری به ایالت واشنگتن برگشت، تست کرونا ویروس‌اش مثبت اعلام شد. این فرد در جریان بازدیدش از یک موسسه پرستاری در حومه سیاتل به این بیماری مبتلا شده است.

اداره بهداشت ایالت واشنگتن گزارش کرد، مجموع افرادی که با این ویروس جدید در منطقه سیاتل شناسایی شده‌اند روز سه‌شنبه به ۲۷ تن افزایش یافت که شامل ۹ مورد مرگ می‌شود؛ این میزان روز دوشنبه ۱۸ مورد مبتلا و شش مورد مرگ گزارش شده بود.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفته که دولت‌اش ممکن است سفرهای خارجی از ایالات متحده به مناطق دارای نرخ بالای ابتلا به کروناویروس را ممنوع کند.

وی همچنین اعلام کرد: مقام‌های دولت در حال حاضر به بررسی محدودیت‌ها درباره‌ سفرهای داخلی و درون کشوری نمی‌پردازند. همچنین یک لایحه تامین مالی چند میلیارد دلاری پس از آن که دموکرات‌ها نسبت به دسترس بودن تست برای ویروس جدید سوالاتی را مطرح کردند به آرامی در کنگره در حال بررسی است.

در همین حال بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اقدامی فوری و اضطراری برای پوشش دادن تاثیرات کرونا ویروس بر سپرده‌های بانکی آمریکا، کاهش داده است.

تشخیص کرونا ویروس فرد ساکن کارولینای شمالی یک مورد مثبت پیش فرض است که در این ایالت اعلام شد، اما بخشی از کل منطقه سیاتل نمی‌شود.

مقام‌های ایالتی در واشنگتن اعلام کردند، هشت تن از این افرادی که در ایالت واشنگتن بابت ابتلا به این ویروس جان باختند در کینگ کانتی و یک مورد در منطقه دیگر بوده است.

از ۲۷ مورد که تا روز سه‌شنبه تست ویروس کرونای آنها مثبت بوده، ۹ مورد از آنها به یک مرکز پرستاری موسوم به لایسکر در حومه سیاتل ارتباط داشتند و پنج تن از آنها نیز ساکنان این مرکز بودند که جان خود را از دست دادند.

جدیدترین داده‌ها از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا ۱۱۸ مورد از افراد را به ابتلا به این بیماری تایید کرده است که ۶۰ مورد از آنها توسط مقام‌های بهداشت عمومی در ۱۲ ایالت به علاوه افرادی هستند که از کشورهای خارجی به ایالت متحده برگشته‌اند که بیشتر آنها مربوط به مسافران یک کشتی تفریحی در ژاپن است.

در همین حال در نیویورک یک مرد حدودا ۵۰ ساله که در حومه این شهر زندگی می‌کند و برای یک کمپانی حقوقی بزرگ در منهتن کار می‌کند، تست ویروس‌اش مثبت درآمده و به این ترتیب تعداد افرادی که آزمایش کرونای آنها در نیویورک مثبت اعلام شده است به دو نفر می‌رسد.

بیل دو بلاسیو، شهردار نیویورک نیز اعلام کرد:‌ تایید این مورد از سوی لابراتوآر بهداشت عمومی شهری نیویورک در نخستین روز آزمایش اعلام شد.

پیش‌تر تمامی آزمایش‌ها از سوی اداره کنترل پیشگیری بیماری‌های آمریکا تا پیش از آنکه نتایج اعلام شود چند روز تاخیر داشت به طوری که استفان هان، کمیسیونر اداره غذا و داروی آمریکا به کنگره گفته بود کیت‌های آزمایشی تا پایان هفته باید در دسترس باشند تا لابراتوارها و آزمایشگاه‌ها بتوانند حدود یک میلیون آزمایش کرونا ویروس انجام دهند.

هم‌زمان دونالد ترامپ اعلام کرده است که با کنگره برای تصویب یک اقدام اضطراری مالی همکاری دارد و انتظارش از قانون‌گذاران این است که مبلغ ۸.۵ میلیارد دلار برای این مساله تخصیص دهند.

دموکرات‌های سنا گفته‌اند مناقشه با جمهوری‌خواهان بر سر توان مالی مربوط به آزمایش‌های این ویروس و واکسیناسیون، توافق بر سر لایحه تامین مالی را متوقف و دچار مشکل می‌کند.

همچنین انجمن سفر آمریکا پیش‌بینی کرد: سفرهای بین‌المللی به ایالت‌های آمریکا در سه ماهه آتی شش درصد کاهش خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.