"مجید نژادبیگلری" در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که نان‌ها به دو دسته صنعتی و صنفی عرضه می‌شوند گفت: بعد از خرید و انتقال نان های صنعتی که از کارخانه بسته بندی شده اند، باید نان را از بسته‌بندی آن در آورده و پلاستیک بسته بندی را بیرون انداخته و در زمان مصرف، حتما باید نان را گرم کرد.

وی به توصیه‌هایی در خصوص مصرف نان‌های صنفی پرداخت و عنوان کرد: این نوع نان‌ها در واحدهای صنفی به صورت سنتی، حجیم و گرم و تازه عرضه می‌شوند و مردم بهتر است که نان‌های سنتی را صرفا از نانواهای که بهداشت را بیشتر رعایت می‌کنند، تهیه کرده ضمن آنکه باید مدنظر داشته باشند که پرسنل نانوایی‌ها علایم بیماری نداشته باشند و فروشنده مجزا نان در نانوایی وجود داشته باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان افزود: مردم از پهن کردن نان بر روی میز نانوایی‌ها و همچنین برس زدن نان بعد از خرید جدا خودداری کنند و قیچی کردن و خرد کردن نان را صرفا در منزل انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای حمل نان از کیسه‌های پارچه‌ای تمیز استفاده شود، عنوان کرد: حتما باید کیسه‌های پارچه‌ای را پس از خارج کردن نان شسته ضمن آنکه فردی که نان را از کیسه خارج می‌کند حتما دستانش تمیز باشد و افرادی که نان را در پلاستیک به منزل می‌آورند حتما پلاستیک را بیرون بیندازد.

نژادبیگلری با اشاره به اینکه احتمال آلوده بودن پول وجود دارد لذا حتی‌الامکان مردم از کارت بانکی، برای خرید نان استفاده کنند، بیان کرد: به مردم توصیه می کنیم تاپایان این شرایط بحرانی، دفعات مراجعه خود را به نانوایی‌ها با خرید نان بیشتر کمتر کنند و تاکید می‌کنیم که قبل از مصرف نان، حتما آن را گرم کرده ضمن آنکه باید به این نکته توجه داشت که فریز کردن نان، ویروس کرونا را از بین نمی‌برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.