در مقر مرکزی اوپک در وین پوستری برای وزیران و هیاتهای نمایندگی با مضمون "از تماس نزدیک خودداری کنید" دیده می شود. در این پوستر فهرستی از دستورالعملها داده شده که شامل ممنوعیت دست دادن و بغل کردن است.

ویدیویی نشان داد محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به جای دست دادن به پای یکدیگر می زنند. اما ویدیویی که دبیرخانه اوپک در توییتر ارسال کرد نشان داد که این دو نفر برای مدت کوتاهی دست همدیگر را فشردند. همچنین یک عکس رسمی نشان داد که بارکیندو دستان وزیر نیجریه را گرفته است.

اوپک در راستای اقدامات احتیاطی، اعضای هیاتهای نمایندگی را در نشست هفته جاری به حداقل رسانده و حضور خبرنگاران در ساختمان اوپک را ممنوع کرده است.

خارج از مقر اوپک جمعیت انبوه خبرنگارانی که معمولا دور وزیرانی که رفت و آمد می کنند حلقه می زنند به میزان قابل توجهی کمتر شده است.

حرارت بدن وزیر انرژی روسیه و چندین وزیر اوپک و نمایندگان دیگر پیش از ورود به مقر اوپک در روز چهارشنبه چک شد.

یک منبع آگاه در مقر اوپک به رویترز گفت: اگر کسی که وارد مقر اوپک می شود حرارت بدنش بالای ۳۷.۷ درجه باشد، هشدار به صدا درمی آید.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران که در کنار کره جنوبی و ایتالیا به یکی از کانونهای شیوع کرونا در خارج از چین تبدیل شده است در نشست هفته جاری اوپک حضور دارد.

سخنگوی هتل پالیس کمپینسکی که شماری از وزیران اوپک در آن سکونت دارند اعلام کرد این هتل دستورالعملهای مقامات بهداشتی را دنبال می کند.

مقامات فرودگاه اتریش چک اجباری حرارت بدن مسافرانی که از ایران و کره جنوبی می آیند را از روز سه شنبه آغاز کردند و تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

بر اساس گزارش رویترز، برخی از مقامات شرکت کننده در نشست اوپک نمی خواهند دست به ریسک بزنند. یکی از آنها در این باره گفت: من به همه گفته ام که نمی خواهم با آنها دست بدهم.

نشست وزیران اوپک روز جمعه و دیدار آنها با متحدانشان شامل روسیه روز جمعه برگزار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.