محمدحسین صادقی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص اقدامات دستگاه قضا در راستای برخورد با اخلالگران نظام سلامت، اظهار داشت: رئیس قوه قضائیه در این رابطه موضع‌گیری خوبی داشته و به دادستان‌ها تاکید کرده که با محتکران اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم بدون رحم برخورد کنند.

وی با اشاره بخشنامه دادستان کل کشور در پاسخ به نامه وزیر بهداشت، ادامه داد: افرادی که در زمینه دپو، احتکار، اجتناب از عرضه اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم کوتاهی می‌کنند، اقدامات این دسته از افراد باید با شرایط قانونی مطابق با قانون مجازات اسلامی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه مجازات اخلالگران نظام سلامت را در حد «افساد فی الارض» عنوان کرد و افزود: خط قرمز ما حفظ سلامت و امنیت مردم است؛ هرکس بخواهد در این بازار از باب فردطلبی، سودجویی و فرصت‌طلبی از این اوضاع به نفع خود سوءاستفاده کند از سوی قوه قضائیه برخورد جدی می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در استان، تصریح کرد: جلسات این ستاد با مصوباتی همراه بوده که دستگاه قضا استان در این خصوص کمیته‌ای با عنوان «نظارت قضایی بر اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا» تشکیل داده که در این رابطه رصد میدانی و بازرسی همراه با تعزیرات حکومتی و کارشناسان بهداشتی از سطح استان دارد.

صادقی از مردم خواست در صورت آگاهی از انبارهای دپو اقلام بهداشتی آن را به پلیس ۱۱۰ یا دستگاه‌های که وظیفه نظارت را برعهده دارند اطلاع دهند تا برخورد قاطع صورت بگیرد.

وی در خصوص کمبود مواد ضدعفونی و ماسک در بازار، اضافه کرد: اولویت عرضه اقلام بهداشتی با مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است، البته با تلاش‌های که صورت گرفته به تدریج اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم به وفور به بازار تزریق می‌شود.

وی در پاسخ به نگرانی خانواده‌های زندانیان در رابطه با محیط زندان و بیماری کرونا، گفت: به اندازه کافی اقلام بهداشتی مورد نیاز در اختیار زندانیان است و افرادی که به حکم قضایی وارد زندان می‌شوند در ورودی کنترل شده و اگر موردی داشته باشند قرنطینه خواهند شد که به حمدالله تاکنون مورد خاصی که جای نگرانی باشد در زندان‌های کرمانشاه مشاهده نشده است.

صادقی گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ زندانی که شرایط ترخیص را داشتند، برای کاهش شمار زندانیان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مرخصی فرستاده شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از شهروندان خواست، مراجعات غیرضروری به دستگاه قضا نداشته باشند، ضمن حفظ آرامش خود به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند، از حضور در اجتماعات خودداری کنند، اخبار را از منابع موثق بگیرند، اقلام بهداشتی مورد نیاز را به اندازه نیاز و ضرورت خانواده خود تهیه کنند و مالکان هوای مستاجران را با توجه به شرایط اقتصادی حاکم داشته باشند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.