اسماعیل جعفری جانشین فرماندهی و مسئول قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا سپاه ناحیه سیدالشهدا اسلامشهر در حاشیه آغاز فعالیت گشت جهادگران سلامت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با شناسایی یک واحد تولیدی ماسک بیش از ۱۰ هزار قطعه ماسک فیلتردار احتکار شده، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در مجموعه سپاه سیدالشهدا اسلامشهر کشف و با هماهنگی مراجع قضایی جهت توزیع در بین مردم روانه بازار شد. 

جعفری افزود: در شرایط فعلی کشور عده‌ای فرصت‌طلب اقدام به احتکار مواد مورد نیاز مردم کردند و مشکلاتی را به وجود آوردند، در این راستا سربازان گمنام امام زمان و بسیجیان هوشیارتر از همیشه در حال کنترل و رصد منطقه هستند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در ناحیه سپاه سیدالشهدا اسلامشهر بیان کرد: به منظور آرام‌سازی فضای روانی جامعه گردان‌های سایبری سپاه وارد عمل شده و با ارائه آموزش‌های علمی و اصولی مبارزه و پیشگیری با ویروس کرونا که از مراجع ذیصلاح و علمی معتبر اخذ می‌شوند، نسبت به ایجاد امنیت روانی شهروندان در فضای مجازی و حقیقی اقداماتی را انجام می‌دهند. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده، تصریح کرد: باتوجه به اینکه مهمترین راه پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا عدم خروج از منزل و عدم حضور در تجمعات است و به همین دلیل کمپین در خانه می‌مانیم و ما کرونا را شکست می‌دهیم راه‌اندازی شده که تاکنون مورد استقبال و حمایت اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.

جعفری با اشاره به دیگر ماموریت‌های قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: با تهیه ۳دستگاه تب‌سنج دیجیتال و مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات مورد نیاز طرح جهادگران سلامت با حضور نیروهای جهادگر بسیجی در سطح شهر، ضمن استقرار در ایستگاه‌های تعیین شده که عمدتاً در مسیرهای پرتردد شهروندان است، نسبت به کنترل و تست شهروندان و ارائه خدمات بهداشتی و آموزش‌های لازم اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی در بیرون از استان تعطیل شده است، گفت:گروه‌های جهادی شهرستان اسلامشهر با همکاری مجموعه شهرداری و شبکه بهداشت، در قالب گشت جهادگران سلامت اقدام به ضد عفونی کردن و گندزدایی اماکن اداری، معابر عمومی و نقاط پرتردد شهروندان، به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناکرده‌اند. 

جعفری خاطرنشان کرد: جهادگران سلامت از صبح امروز با تجهیز ۲۰ دستگاه خودرو و سبک و سنگین مجهز به امکانات ضدعفونی کننده، اقدام به ضد عفونی کردن سطح شهر کرده و تاپایان ریشه کن کردن ویروس کرونا، این ماموریت ها انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.