این مقام چینی روز پنجشنبه در مصاحبه مطبوعاتی در پکن به خبرنگاران گفت این کشور با استانداردهای دوگانه اش تلاش دارد خود را قربانی فعالیت های جاسوسی نشان دهد اما بزرگترین متهم این پرونده همین آمریکا است.

او با اشاره به انتشار گزارشی درباره یک دهه فعالیت های جاسوسی سایبری آمریکا از چین گفت: آمریکا مدت های مدید مقررات بین المللی را نادیده گرفته و علیه شرکت ها،  دولت ها و افراد کشورهای دیگر جاسوسی کرده است.

جائو گفت که آمریکا با فعالیت های جاسوسی خود اقدام به سرقت مجرمانه سایبری از کشورهای دیگر نموده و سامانه های سایبری آنها را مورد حمله قرار داده است.

وی افزود که آمریکا بزرگترین هکر فضای مجازی دنیاست که می کوشد خود را یک قربانی نشان دهد این کشور استانداردهایی کاملا دوگانه دربرخورد با فعالیت های جاسوسی دارد.

این سخنگو تصریح کرد چین بارها از سوی آمریکا هدف حملات و سرقت های سایبری قرار گرفته و به دفعات یادداشت های اعتراض تسلیم واشنگتن کرده است.  

شرکت امنیت سایبری چیهو ۳۶۰ که مخصوص مقابله با هکرها و ویروس هاست در گزارشی آورده که آمریکا برای ۱۱ سال از سال ۲۰۰۹ میلادی اقدام به جاسوسی سایبری از چین کرده است.

این شرکت می افزاید که موسسات تحقیقاتی، سازمان ها و شرکت های هوانوردی، نهادهای دولتی، شرکت های نفتی و اینترنتی از جمله در شهر پکن و دو استان گوانگ دونگ و جه جیانگ در جنوب و شرق چین هدف این حملات،  سرقت ها و جاسوسی های سایبری یک گروه هکر از سازمان سیا آمریکا بوده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.