رییس ستاد مدیریت کرونا استان البرز روز پنجشنبه در نشست  اعضای این ستادگفت: به جز دستگاه های درمانی و خدمات رسان،  ادارات این استان روز شنبه ۱۷ اسفند تعطیل هستند.

علی درویش پور افزود: این تصمیم بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و تصمیم اعضای کمیته مدیریت کرونا با موافقت استاندار البرز اتخاذ شده است.

وی در ادامه از مردم  خواست تا درایام تعطیل از هرنوع تردد درسطح شهرهای استان البرز خودداری کنند و اجازه دهند تا نیروهای خدمات رسانی بتوانند درشرایط بهتری به ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابانها بپردازند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

طبق گزارش روز پنجنشبه (۱۵اسفندماه ) وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تاکنونتعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز  امروز  اعلام کرد که با بررسی نتایج آزمایشات ، شمار قطعی مبتلایان به بیماری کرونا در این استان به ۱۴۰ نفر رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.