از ابتدای اسفندماه با اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران رفته رفته آمار مبتلایان به این ویروس افزایش یافته و سبب ایجاد نگرانی در سطح جامعه شده است و با بالا رفتن آمار ترس و دلهره میان مردم هم افزایش می‌یابد.

به دنبال شیوع این ویروس در کشور، استان مرکزی هم آغازین روزهای اسفندماه درگیر این ویروس و شیوع آن در سطح استان شد به طوری که تا روز گذشته تعداد مبتلایان استان به 149 نفر، فوتی‌ها 11 نفر  بهبودیافتگارن به 18 نفر رسیده است.

با وجود اینکه اقدامات مختلفی در راستای مبارزه با این ویروس و به منظور کنترل و کاهش آن درحال انجام است و در کنار این اقدامات مجموعه‌های دولتی، بسیج و سپاه و ارتش هم وارد میدان شده‌اند و تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌اند اما روزانه شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم.

این درحالی است که علاوه بر این مجموعه‌های دولتی، نیروهای مردمی بسیاری هم دست به کار شده‌اند و با اقدامات خودجوش در جهت مقابله با این معضل گام برداشته‌اند.

اما ظاهرا همچنان شیوع این ویروس سیر صعودی خود را می‌پیماید و طبق اعلام علوم پزشکی استان مرکزی آمار مبتلایان در استان مرکزی تا روز گذشته 14 اسفندماه به 149 نفر رسیده است.

از این رو و به منظور کنترل و جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس تمامی مدارس و دانشگاه‌های استان مرکزی در هفته آینده تعطیل اعلام شده و تمامی بانک‌ها و ادارات هم در روز شنبه 17 اسفندماه در سراسر استان تعطیل هستند.

علاوه بر این طبق اعلام قرارگاه پدافند زیستی استان، به منظور جلوگیری از گسترش شیوع کروناویروس تمامی مراکز و مجتمع‌های تجاری و بازارهای سطح استان مرکزی هم در سه روز آینده یعنی روزهای جمعه(16 اسفند)، شنبه(17 اسفند) و یکشنبه (18 اسفندماه) تعطیل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.