سعیدعلی بزرگزاده افزود: شرایط فعالیت مراکز اقامتی، خدماتی و رستوران‌های سطح منطقه آزاد چابهار آنها اعلام می‌شود تا براساس آن اقدام کنند؛ در صورت عدم رعایت، اقدام قانونی لازم اعمال خواهد شد.

اصلا به چابهار سفر نکنید

در این باره مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اعلام موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در چابهار از مردم خواست تا اطلاع ثانوی به هیچ عنوان به این شهر و منطقه آزاد سفر نکنند.

عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت منطقه آزاد چابهار و مجموعه این شهر به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که از مردم می‌خواهیم به این شهر و منطقه سفر نکنند، هر چند که اقدامات پیشگیرانه را انجام داده‌ایم اما به هر صورت ورود مسافر می‌تواند شرایط نامناسبی برای خودشان و اهالی منطقه ایجاد کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که تمامی محل‌های عمومی و کمپ‌ها نیز تعطیل شده است. از سویی دیگر از دستگاه‌ها خواسته‌ایم مهمانسراهای خود را تعطیل کنند و در مورد هتل‌ها نیز فقط تنها با رعایت پروتکل و تمامی نظارت‌های بهداشتی فقط مسافران و مهمانی که به دلیل ضرورت اداری سفر کرده‌اند را پذیرا خواهند بود. در غیر این صورت هیچ تور گردشگری از این قبیل را پذیرش نمی‌کند.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار توضیح داد: در حال حاضر تمامی برنامه‌های نوروزی را کنسل کرده‌ایم. از سوی دیگر تمام رویدادها، جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و برنامه‌هایی که برای گردشگران در نظر داشته‌ایم تعطیل شده است. بازارهای منطقه آزاد چابهار نیز از چند روز قبل تعطیل شده و تا پایان هفته آینده نیز ادامه دارد.

به گفته کردی در مجموع فعالیت‌های اقتصادی در منطقه به نوعی تعطیل شده است ولی پروژه‌های عمرانی تحت شرایط و نظارت کامل بهداشتی که به پیمانکاران آن‌ها ابلاغ شده در حال انجام است. 

وی در مورد سایر اقدامات نیز با اشاره به اینکه  دائم مکان‌ها و فضاهای عمومی ضدعفونی و نظارت می‌شود افزود: برای تولید مواد ضدعفونی کننده خود منطقه آزاد چابهار کاملا خودکفا شده است، این در حالی است که واحدهایی که عطر و ادکلن تولید می‌کردند اکنون خط تولید خود را تغییر داده و مواد ضدعفونی کننده را در دستور کار خود قرار دارند؛ به طوری که روزی تا ۳۰۰۰ بسته مواد ضدعفونی کننده دست و حتی برای مکان‌های عمومی نیز تولید انجام می‌شود، اما در مورد الکل کمی دچار مشکل هستیم که از وزارت بهداشت خواسته‌ایم در این باره مساعدت کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.