متن پیام محمدجواد ظریف بدین شرح است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

خبر درگذشت دوست قدیمی، برادر صادق و دلسوز و همکار ارزشمند و پیشکسوت مرحوم حسین شیخ الاسلام موجب اندوه فراوان اینجانب و تمامی دوستان و همکاران آن عزیز در وزارت امور خارجه شد.

 

نام حسین شیخ الاسلام برای بنده همواره با دیانت، صداقت، صراحت و رفاقت همراه بوده است. مجاهدت‌ها و خدمات صادقانه حسین عزیز هیچگاه فراموش نخواهد شد.

 

از خداوند قادر متعال شادی روح و علو درجات برای این یار دیرین و صبر و اجر برای همسر محترمه و فرزندان عزیز و سایر بازماندگان و همه دوستان و بستگان و همکاران ایشان طلب می‌کنم.»

 

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در گذشت مرحوم شیخ الاسلام را تسلیت گفت.

 

سید عباس موسوی با ابراز تأسف وتسلیت از خبر درگذشت مرحوم حسین شیخ الاسلام نوشت: «هر وقت همدیگر را در جلسات مشترک بویژه جلسات سه شنبه‌های دکتر ظریف با نخبگان دانشگاهی و دیپلمات‌های ارشد سابق و لاحق می‌دیدیم با تبسمی خاص ابراز محبت می‌کرد. می‌گفت: می دونید شما را به دو دلیل خیلی دوست دارم: یکی بخاطر مواضع خوبی که می‌گیرید و دیگری برای همنام بودن با شهید سید عباس موسوی دبیرکل فقید حزب الله لبنان …»

 

بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه هم در پیامی درگذشت حسین شیخ الاسلام را تسلیت گفت.

 

بهاروند در این پیام نوشت: «دیپلماسی کشور ما یک چهره آشنا و زحمت کش را از دست داد. حسین شیخ الاسلام دیپلماتی بود که تا آخرین لحظات حیاتش بر اصول خود پافشاری نمود و همواره صادقانه و مخلصانه در راستای خدمت به اهداف نظام تلاش کرد.

در گذشت این همکار بزرگوار را از طرف خود و همکارانم در بخش حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند رحمت واسعه برای او و صبر جمیل برای خانواده، دوستان و همکاران او طلب می‌کنیم.»

به گزارش مهر، حسین شیخ الاسلام، دیپلمات و معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان بستری بود، پنجشنبه شب درگذشت. وی پیش‌تر سفیر ایران در سوریه، نماینده حوزه انتخابیه تهران ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی (دوره هفتم)، مشاور علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس و مدیر کل بین الملل مجلس و همچنین مشاور وزیر امور خارجه بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.