رویترز گزارش داد، دولت آمریکا اعلام کرد که روز پنج شنبه دست کم ۵۲ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در سرتاسر این کشور گزارش شده است.

در این میان، ایالات تنسی، تگزاس و شهر سانفرانسیسکو (در ایالت کالیفرنیا) نخستین موارد ابتلاء به ویروس کرونا را ثبت کردند؛ در حالی که شمار افرادی که در ایالت واشنگتن به بیماری کرونا مبتلا شده اند، با افزایش تقریباً دوبرابری به ۷۰ تن رسید.

مقامات بهداشت و درمان محلی در ایالت واشنگتن روز پنج شنبه اعلام کردند که ۲۰ مورد جدید از ابتلاء به بیماری کرونا در بخش کینگ این ایالت تأیید شده است و بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان در این بخش به ۵۱ نفر- با ۱۰ کشته- رسید.

«آندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک نیز اعلام کرد که در پی افزایش ظرفیت آزمایشگاهی برای انجام تست کرونا، شمار موارد ابتلاء به این بیماری در ایالت مذکور با افزایش دوبرابری به ۲۲ تن رسید. کومو در اینباره گفت که با انجام تستهای بیشتر، مبتلایان بیشتری شناسایی می‌شوند.

ایالت تگزاس نیز نخستین موارد ابتلاء به این ویروس (سه مورد) و ایالت تنسی نیز یک مورد ابتلاء را گزارش داد. بدین ترتیب، تعداد ایالت‌های درگیر در آمریکا به ۱۵ ایالت رسید.

گفتنی است که مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه لایحه بودجه اضطراری ۸.۳ میلیارد دلاری برای مقابله با ویروس کرونا را به تصویب رساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.