دو مورد ابتلا به ویروس بیماری کووید-۱۹ در آژانس‌های سازمان اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است. به این دلیل در پارلمان اروپا بیش از ۱۰۰ برنامه با شرکت ۷۰۰۰ نفر لغو و تجمع و گردش‌های دسته‌جمعی ممنوع اعلام شده است.

یکی از موارد ابتلا به کروناویروس در آژانس دفاعی اروپا و دومی در شورای اروپا به ثبت رسیده است. در مورد اول، شخص مبتلا در ایتالیا استراحت کرده بود. آنچه این وضعیت را حاد کرده است این است که پس از مرخصی این فرد به سر کار آمد و با همکارانش در ارتباط بود. اکنون تمام افرادی که با او در تماس بودند در قرنطینه هستند. جلسات این آژانس در مقر ستاد یا هر مکان دیگری تا ۱۳ ماه مارس تعطیل شده است.

در مورد دوم، کارمند بخش امنیت اطلاعات شورای اروپا بدون آنکه از بلژیک خارج شود مبتلا شده است. در بلژیک تعداد مبتلایان به ۵۰ نفر افزایش یافته است. در بروکسل اعلام شد که در حال شناسایی افرادی هستند که در تماس با این کارمند بودند.

بنابر گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت در گزارش روز ۵ مارس خود اعلام کرد که تعداد کل مبتلایان در سراسر جهان از ۹۳ هزار نفر فراتر رفته و چین به عنوان کانون انتشار ویروس، بیشترین مبتلایان را دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.