دکتر حمید سوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: به طور مثال اگر به طور متوسط یک بیمار ۳ نفر را مبتلا می کرد، اکنون این ابتلا به کمتر از ۳ نفر رسیده به این معنی است که سرعت انتقال بیماری، کمتر شده است.

وی ادامه داد: البته سرعت پیش روندگی بیماری تا حدی افزایشی است و پس از مدتی به حد ثابت می رسد و سپس فروکش می کند.

این اپیدمیولوژیست با اشاره به اینکه سرعت برای رسیدن به حد ثابت بیماری کرونا افزایش یافته است، گفت: این موضوع نشان می دهد که مداخلات انجام گرفته، موثر بوده است.

زودتر از زمان پیش بینی به حد ثابت بیماری می رسیم

سوری ادامه داد: شاخص ها نشان می دهد که سرعت برای رسیدن به حد ثابت بیماری بیشتر شده و زودتر از زمان پیش بینی شده به آن می رسیم، اگر این روند ادامه یابد قطعا با عدم حضور در تجمعات، کنترل سفرها، خودداری از تماس ها و بیماریابی درست، می‌توان زودتر به حد ثابت بیماری رسید.

وی ادامه داد: پیش بینی می شد که روند افزایشی تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه داشته باشد اما احتمالا تا هفته اول فروردین ماه به حد ثابت خواهیم رسید.

عضو ستاد مدیریت کرونا به اجرایی شدن طرح بیماریابی اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح احتمال دارد حتی زودتر به حد ثابت برسیم و بعد از آن اپیدمی بیماری رو به خاموشی می گذارد.

 

کشندگی بیماری کرونا کاهش یافت

وی با اشاره به اینکه کشندگی بیماری کرونا به مرور زمان کاهش می یابد و ویروس ضعیف می شود، گفت: خوشبختانه شاهد کاهش کشندگی بیماری کرونا هستیم.

سوری اظهارداشت: میزان کشندگی ویروس کرونا در حال کاهش است و از ۳.۶ درصد به حدود بیش از ۲ درصد رسیده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

«کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه (۱۵ اسفند) اعلام کرد تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.