حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر دهقان، مولف و محقق علوم اسلامی و قرآنی دیروز به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا درگذشت.

وی متولد سال۱۳۴۳ در مشهد مقدس بود. از سال۶۷ تا۸۱ در دروس خارج آیات عظام جواد تبریزی، جعفر سبحانی و عبدالله جوادی آملی شرکت کرده و در کنار درس خارج، به مدت هشت‌سال از درس تفسیر آیت‌الله جوادی آملی بهره‌مند شد.

در سال۶۹ در دوره تربیت مدرس شرکت کرد و پس از سه‌سال تحصیل دروس دانشگاهی، موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس شد و بعد از آن به مدت دو سال در دانشگاه شهیدباهنر کرمان تدریس کرد.

از سال۷۵ به همکاری با حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی پرداخت و از طرف ایشان، مسئول ستاد التفسیر حوزه علمیه قم شد. تدریس تفسیر در حوزه علمیه قم، ارائه جلسات متعدد مباحث قرآنی و تفسیری در رادیو معارف، رادیو قرآن و رادیو جوان و تألیف بیش از ۲۰عنوان کتاب، از دیگر فعالیت‌های ایشان بود.

ایشان در شامگاه ۱۵اسفند۱۳۹۸ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، در شهر مقدس قم، دعوت حق را لبیک گفت.

برخی از آثار ایشان عبارتند از: آیینه کمال، ۳۱۳نکته از قرآن پیرامون حج، ۷۲حکمت از قرآن و عترت، امام حسین(ع) وارث پیامبران، بیست و پنج سخن پیرامون حضرت مهدی(عج)، راه رستگاری، راه رشد، راه زندگی، پیرامون برخی از مباحث اخلاقی حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، زکات در اسلام، شباهت‌ها و تفاوت‌ها در قرآن و احادیث، مظهر رأفت الهی (سیری در سیره و سنت امام رئوف علی بن موسی الرضا)، نخبة التفاسیر، نسیم رحمت (تفسیر قرآن)، واژه‌های نور: لغات گزیده قرآن با ترجمه فارسی، هزار و یک نکته از قرآن کریم، یک‌صد و چهارده نکته از قرآن کریم درباره‌ نماز، یک‌صد و پنجاه موضوع از قرآن و حدیث.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.