کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، با اشاره به اینکه امروز در اکثر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به پایداری و سکون نسبی جو کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.

وی افزود: امشب در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب خوزستان وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی ساعات موجب خیزش گرد و خاک در این مناطق می‌شود.

رفیعی از ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز از غرب کشور خبر داد و گفت: روز شنبه در برخی نقاط غرب، شمال غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در زاگرس بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بنابر نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه جدید بارشی روز یکشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و در بعدازظهر در ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طی روز دوشنبه آسمان برخی مناطق بارانی است، بیان کرد: این سامانه روز دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق منجر به رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق می‌شود و از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

به گفته رفیعی، با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

باران مهمان آسمان پایتخت

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: طی روز جمعه و شنبه با ورود سامانه بارشی احتمال بارش پراکنده برای تهران دور از انتظار نیست.

رفیعی در پایان دمای امروز پایتخت را ۱۸ درجه بالای صفر و فردا صبح ۷ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.