سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، کمیته تعیین وضعیت  فیفا امروز رای ۵ صفحه‌ای خود درباره شکایت برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس را به باشگاه ارسال کرد.

در این رای تاکید شده است که کمیته تعیین وضعیت بخشی از شکایت برانکو را پذیرفته و باشگاه پرسپولیس می‌بایست ۱ میلیون و ۵۵ هزار یورو به اضافه پنج درصد سود سالیانه را  پرداخت کند.

باشگاه پرسپولیس  ۳۰ روز فرصت دارد تا این مبلغ را پرداخت کند و چنانچه این بدهی پرداخت نشود پرونده برای تصمیم‌گیری به کمیته انضباطی فیفا ارسال خواهد شد. سود پنج درصدی سالانه از روز نوزده جون۲۰۱۹تا روز پرداخت بدهی محاسبه خواهد شد.

کمیته تعیین وضعیت هر گونه شکایت دیگری را برای برانکو مردود دانسته و باشگاه پرسپولیس  ۲۰ هزار فرانک و برانکو هم ۵ هزار فرانک‌ سوییس بابت هزینه دادرسی به فیفا بپردازند.

باشگاه پرسپولیس ۱۰ روز مهلت دارد که توضیحات کامل رای را درخواست کند و البته پذیرش آن منوط به پرداخت ۲۰ هزار فرانک سوئیس بابت هزینه دادرسی در مهلتی ۲۰روزه است.

فیفا رای پرونده ایگور پانادیچ را هم صادر کرده اما هنوز رای پرونده شکایت زلاتکو و مارکو استیلینوویچ را صادر نکرده است.

فیفا در پرونده پانادیچ پرسپولیس را به پرداخت ۷۶ هزار و ۴۸۰ یورو بابت قرارداد به اضافه سود سالیانه محکوم کرده است و همچنین باشگاه باید ۸۶ هزار یوروی دیگر بابت غرامت به ایشان بپردازد که به نظر می‌رسد بابت غرامت مابه‌التفاوت قرارداد الاهلی با قرارداد فصل جاری وی با پرسپولیس باشد.

برانکو در شکایت خود مبلغ یک میلیون و ۷۲۰هزار یورو مطالبه کرده بود که در نهایت فیفا به پرداخت ۱ میلیون و ۵۵ هزار یورو به برانکو رای داده است. بخشی از مبلغ درخواستی برانکو در شکایت به فیفا شامل مطالبات قرارداد فصل قبل و مالیات قراردادش در کرواسی بوده که فیفا با پرداخت کل آن موافقت نکرده است. باشگاه پرسپولیس بابت فسخ یکطرفه قرارداد فصل جاری هنوز شکایتی از برانکو و دستیارانش در فیفا طرح نکرده‌است.

هزینه دادرسی پرونده پانادیچ نیز ۲۰ هزار فرانک است که پرسپولیس باید ۱۵ هزار و پانادیچ ۵ هزار فرانک به فیفا پرداخت کنند. باشگاه پرسپولیس در پرونده برانکو و پانادیچ در مهلت مقرر و پس از درخواست مشروح حکم‌ از حق تجدید نظر خواهی و ارجاع پرونده به استیناف را دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.