دکتر علی ابرازه جمعه شب در گفتگو با بخش خبر شبکه استانی قم با اشاره به بستری شدن ۱۰۲۶ نفر در مراکز درمانی در قم گفت: متاسفانه ۱۶۷ نفر از ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی مراجعه و بستری شده اند و تا این لحظه بیش از ۵۰۰ نفر به این بیماری به شکل قطعی مبتلا شده اند.

وی افزود: تعداد بهبود یافتگان رو به افزایش است ولی متاسفانه تعداد بستری شدگان نیز دائما افزایش پیدا می‌کند. واقعا نیروهای پرستاری و خدمات و پزشکان زیربار فشار افزایش بستری ها خم به ابرو نیاوردند ولی تحمل هم حدی دارد.

قائم مقام علوم پزشکی قم، بیان کرد: امروز از بخش کهک هم تصاویری به دست ما رسید که در این زمینه واقعا از مردم می خواهیم که تعطیلات آخر هفته را در منازل خود بمانند و مهمانی های آخر هفته ای را برگزار نکنند که این چنین شاهد افزایش بیماران نباشیم.

وی گفت: در خصوص طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا نیز باید گفت که این طرح در سه استان قم، گیلان و اصفهان به شکل پایلوت انجام می شود. این بخشنامه تجزیه و تحلیل شده و به این صورت است که از کمک ظرفیت استانی از جمله بسیج و سپاه و... استفاده کنیم و کسانی که هنوز شناسایی نشده اند از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می کنیم که چگونه با سامانه های ما تماس بگیرند. باید درمان دارویی در منزل و نمایندگی ها شروع شود. در روزهای آینده این طرح را اطلاع رسانی می کنیم به دنبال آن هستیم که روند بستری در بیمارستان ها کاهش دهیم و درمان را در منزل افراد آغاز کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.