الجزیره گزارش داد، با وجود اینکه بیشتر نیروهای پلیس الجزایر ماسک زده بودند، اما معترضان در این کشور هیچگونه اقدام احتیاطی در برابر ابتلا به ویروس کرونا در پیش نگرفتند و تنها برخی از آنها ماسک زده بودند.

بوجمعه، از کارمندان اداره بیمه الجزایر که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: این مردم مصمم هستند به مبارزه خود ادامه دهند و نه ویروس کرونا و نه بازداشت‌ها هرگز نمی‌توانند مانع ما شوند.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان پلاکاردی با این عنوان در دست داشت که "نظامی که بر ما حکومت می‌کند از ویروس کرونا خطرناک‌تر است".

وزارت بهداشت الجزایر ابتلای ۱۷ تن در این کشور به ویروس کرونا را تایید و اعلام کرد: یکی از آنها یک شهروند ایتالیایی بود که به کشور خود بازگردانده شد و ۱۶ تن دیگر اعضای یک خانواده الجزایری هستند که پس از ارتباط با برخی الجزایری‌های ساکن فرانسه مبتلا شده‌اند.

تعداد تظاهرکنندگان الجزایری این هفته در مقایسه با چند هفته گذشته کاهش داشته اما شعارهای آنها همانند "کشور مدنی و نه نظامی" تغییری نکردند.

همچنین در آستانه محاکمه کریم طابو، یکی از چهره‌های برجسته تظاهرات الجزایر، بسیاری از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تصاویر او را با شعار "کریم طابو را آزاد کنید" در دست داشتند.

به گفته برخی فعالان الجزایری در شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر پایتخت در شهرهای تیزی وزو واقع در مرکز این کشور، بجایه، قسنطینه و سطیف در شرق و نیز مستغانم در غرب الجزایر تظاهرات‌های مشابهی برگزار شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.