در حالی که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان رو به افزایش است، آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آمار مبتلایان در این کشور در ۲۸ ایالت به ثبت شده و دست‌کم به ۳۳۲ نفر رسیده است. شمار قربانیان در ایالات متحده نیز بنابر اظهارات مقامات بهداشتی این کشور تاکنون ۱۷ نفر اعلام شده است.

مقامات شهر نیویورک خواستار امدادرسانی فوری و اختصاص منابع بیشتر به این شهر از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا شده و شکایت خود را این طور مطرح کرده‌اند که "اقدام کند فدرال در این زمینه مانع توانایی آن‌ها برای مهار این بیماری همه‌گیر است."

هم‌چنین مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که تست کروناویروس در ۲۱ نفر از اعضای کشتی "گراند پرینسس" که در نزدیکی ساحل کالیفرنیا لنگر انداخته و تمام خدمه و سرنشینان آن قرنطینه شده‌اند، مثبت بوده است. به دلیل نیاز به مراقبت‌های پزشکی برای برخی از سرنشینان این کشتی، قرار است این کشتی به ساحل نزدیک‌تر شود.

مقامات سئول نیز امروز اعلام کردند که بیش از ۴۸۰ مورد ابتلای جدید در کره جنوبی تشخیص داده شده و شمار کل مبتلایان این کشور را به ۶۷۶۷ نفر رسانده است. بعد از چین، کره جنوبی بیشترین شمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است. شمار قربانیان این کشور نیز ۴۶ نفر اعلام شده است.

در ایران نیز طبق آخرین آمار شمار مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون ۴۷۴۷ نفر و شمار قربانیان ۱۲۴ نفر بوده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان،‌ مقامات ایتالیا نیز که مرکز شیوع کروناویروس در اروپا محسوب می‌شود، بیش از ۳۹۰۰ مورد ابتلا در کشور خود را تایید و شمار قربانیان را ۱۹۷ نفر اعلام کرده‌اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.