اسحاق جهانگیری روز شنبه در تماسهای تلفنی جداگانه با استانداران هرمزگان، فارس، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان اجرای سیاست ها و برنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و انسجام، ‌هماهنگی و همکاری بیشتر مسئولان و مردم را جهت پیشگیری از شیوع این ویروس و درمان مبتلایان ضروری ارزیابی کرد.

معاون اول رییس جمهوری در این مکالمه های تلفنی ضمن دریافت آخرین گزارشها و اخبار مربوط به ویروس کرونا و اقدامات انجام شده در این استانها، از استانداران خواست با به عنوان نمایندگان عالی دولت همه امکانات دولت، نهادهای مختلف و بخش خصوصی را برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بکار گیرند.

جهانگیری با اشاره به نقش رسانهها و سازمانهای مردم نهاد در اطلاعرسانی و اطمینانبخشی به جامعه، ‌لزوم جدی گرفتن هشدارها و دستورالعملهای ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی مردم را خاطرنشان ساخت.

وی اضافه کرد: قطعا همکاری و همراهی مردم نقش پراهمیتی در کوتاه شدن عمر این ویروس و روند کاهشی ابتلا و شکست این بیماری در کشور دارد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه پیگیریهای خود از وضعیت استانهای کشور، بار دیگر از مجاهدت ارزشمند کادر پزشکی و درمانی و نیز کسانی که برای تامین مایحتاج مردم تلاش میکنند قدردانی و بر نظارت بیشتر بر توزیع اقلام درمانی و بهداشتی و مقابله با سودجویان و محتکران و معرفی آنان به مراجع قضایی تاکید کرد.

استانداران هرمزگان، فارس، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز در این تماس های تلفنی ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت ابتلا به کرونا، نیازها و اقدامات انجام شده، از اهتمام جدی مسئولین استان برای بکارگیری همه ظرفیتها در جهت پیشگیری و درمان افراد درگیر با ویروس کرونا خبر دادند.

به گفته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا روز جمعه موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسیده و همچنین ۹۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.