به گزارش شبکه خبری اسپوتنیک؛ آنجلو بورلی رئیس سازمان دفاع ملی ایتالیا گفته است که شمار جان باختگان ویروس کرونا (کووید - ۱۹) در این کشور اروپایی در روز پنجشنبه هفته گذشته از ۴۹ تن به ۱۵۷ تن و شمار مبتلایان که شامل جان باختگان و بهبودیافتگان نیز می شود، با افزایش ناگهانی از ۳۸۵۸ نفر ۴۶۰۰ نفر رسیده است.

زینگارتی که حزبش در دولت ائتلافی حاکم بر ایتالیا شریک است، در پیامی توئیتری با تاکید بر خوب بودن حالش، نوشت: من هم کرونا دارم و در خانه کار می کنم.

متئو سالوینی وزیر کشور پیشین ایتالیا در واکنش به این پیام، برای وی آرزوی بهبودی کرد.

براساس تازه ترین آمار سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان تائید شده به این بیماری در جهان از مرز ۱۰۱ هزار تن فراتر رفته که از این تعداد ۳۴۰۰ فوت کرده و ۵۵ هزار تن بهبود یافته اند.

کووید - ۱۹ نخستین بار در اواخر دسامبر سال گذشته در ووهان چین شناسایی شد و شروع به گسترش در سراسر جهان کرد. سازمان بهداشت جهانی در واکنش به همه گیری سریع این ویروس، وضع اضطراری بهداشتی اعلان کرده است.

رقم کلی مبتلایان به این ویروس در ایتالیا تا جمعه ۱۶ اسفند، چهار هزار و ۶۳۶ نفر اعلام شد و تاکنون ۱۹۷ نفر براثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.

در این میان، جزیره مالت در حاشیه دریای مدیترانه که دقیقا در جنوب جزیره سیسیل ایتالیا واقع است، امروز نخستین مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرد.

واتیکان نیز هشدارهای بهداشتی بی سابقه ای را صادر کرد تا سلامت ساکنان این شهر کوچک حفظ شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.