کمیته تعیین وضعیت فیفا رای خود را درباره شکایت «برانکو ایوانکوویچ» از پرسپولیس صادر کرد و بر اساس آن، سرخ‌های پایتخت به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به اضافه سود سالیانه محکوم شدند.

باشگاه پرسپولیس  ۳۰ روز فرصت دارد تا این مبلغ را پرداخت کند و چنانچه این بدهی پرداخت نشود پرونده برای تصمیم‌گیری به کمیته انضباطی فیفا ارسال خواهد شد. سود پنج درصدی سالانه از روز نوزده جون۲۰۱۹ تا روز پرداخت بدهی محاسبه خواهد شد.

کمیته تعیین وضعیت هر گونه شکایت دیگری را برای برانکو مردود دانسته و باشگاه پرسپولیس  ۲۰ هزار فرانک و برانکو هم ۵ هزار فرانک‌ سوییس بابت هزینه دادرسی به فیفا بپردازند.

باشگاه پرسپولیس ۱۰ روز مهلت دارد که توضیحات کامل رای را درخواست کند و البته پذیرش آن منوط به پرداخت ۲۰ هزار فرانک سوئیس بابت هزینه دادرسی در مهلتی ۲۰ روزه است.

بدنبال صدور این حکم از سوی فیفا برانکو اظهار داشت: نمی‌دانم مشکل چیست و چرا باید درباره این موضوع اظهار نظر کنم.

وی افزود: درباره اتفاقات پیش آمده از مسوولان باشگاه پرسپولیس سوال کنید، آنها می‌توانند پاسخ بدهند.

مهدی خواجوند امروز در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به حکم فیفا در شکایت سرمربی اسبق پرسپولیس و  تفاهم با برانکو گفته بود: مبلغی که ما برای تفاهم به برانکو پیشنهاد دادیم هم چندان فرق چندانی نداشت و دوست داشتیم این مشکل را در فضای دوستانه حل می‌کردیم. حالا هم سعی می‌کنیم در مهلت مقرر دفاعیات خود را آماده و ارسال کنیم.این حکم از سوی فیفا صادر شده و می‌توانیم برای تفسیر آن ۱۰ روز زمان درخواست کنیم و همچنین درخواست استیناف خواهیم داد.

وی افزود: در مجموع تمهیدات لازم را اندیشیده و در مهلت مقرر دفاعیات محکم خود را به فیفا ارسال خواهیم کرد.

مسوول حقوقی باشگاه پرسپولیس در مورد مبلغی که پرسپولیس به پرداخت آن محکوم شده و آیا این امکان وجود دارد که پرسپولیس مبلغ کمتری را به برانکو پرداخت کند، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا در این پرونده کمترین ضرر ممکن متوجه پرسپولیس شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.