به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روایت یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه از گفت‌وگو میان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را نادرست اعلام کرد.

وزارت خارجه روسیه در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: متوجه شدیم که رسانه ترکیه‌ای به اشتباه سخنان وزیر خارجه را متوجه شده است. در این ویدئو به وضوح می‌توان شنید که وزیر خارجه (به اردوغان) می‌گوید که "من از کراوات شما خوشم می‌آید."

یک رسانه ترکیه‌ای روز جمعه گزارش داد لاوروف پس از نشست اردوغان و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، درحالی که به رئیس‌جمهور ترکیه دست می‌دهد، به او می‌گوید "طیب، من عاشق شما هستم."

روسای جمهور روسیه و ترکیه روز پنج شنبه در مسکو با هم دیدار کردند و در خصوص برقراری آتش بس در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه به توافق رسیدند.

پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای ترک خود گفت: بر اساس نتایج مذاکرات ما، ما روی یک سند مشترک توافق کرده ایم که شرایط آن از سوی وزیران خارجه اعلام خواهد شد.

 وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود با اشاره به توافق برای توقف هر عملیات نظامی در ادلب اعلام کرد یک گذرگاه امن به طول ۶ کیلومتر در جاده بین‌المللی «ام ۴» در شمال سوریه برقرار می‌شود و نیرو‌های گشت از ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در این مسیر گشت‌زنی خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.