«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید عصر روز شنبه به تبادل اتهام علیه یکدیگر به دلیل بن‌بست سیاسی که این رژیم از یک سال پیش به دلیل عدم موفقیت در تشکیل کابینه با آن مواجه است پرداختند.

نتانیاهو در کنفرانس خبری درباره بحران سیاسی و همچنین تلاش‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا گفت که برخی تلاش می‌کنند که نتایج انتخابات را ربوده و علیه آن کودتا ایجاد کنند.

اشاره وی به گانتس، رقیب انتخاباتی‌اش که در تلاش است به تشکیل کابینه بپردازد.

نتانیاهو افزود که گانتز و لیبرمن (رهبر حزب اسرائیل بیتنا) تلاش دارند اراده رای دهندگان را از طریق ربودن آرای عمومی و به کمک قوانین با اهداف مبهم از بین ببرند.

گانتز و لیبرمن قصد دارند از طریق تصویب قانونی مانع از تصدی پست نخست وزیری توسط نتانیاهو شوند.

نتانیاهو اضافه کرد که هرگز تسلیم نخواهد شد و تلاش‌های برای تشکیل کابینه راستگرا ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید نیز گفت که اسرائیلی‌ها بار دیگر اعلام کردند که دوران نتانیاهو به پایان رسیده و نتانیاهو به دنبال قربانی کردن هر چیزی است تا بار دیگر در قدرت باقی بماند.

گانتز در سخنانش تاکید کرد که به زودی کابینه قدرتمندی را تشکیل خواهد داد.

در انتخابات هفته پیش ائتلاف راست‌گرا به مرکزیت حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» حائز ۵۸ کرسی و ائتلاف چپ‌گرا به مرکزیت حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» (در صورت ائتلاف لیست اعراب) حائز ۵۵ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

با این حال هیچ‌کدام از این ائتلاف‌ها حائز اکثریت ۶۱ کرسی کنست نخواهند بود و در صورت عدم پیوستن حزب اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن» به یکی از این دو طرف، بن‌بست سیاسی و معضل عدم تشکیل کابینه در تل‌آویو ادامه خواهد یافت. دو انتخابات قبلی نیز به همین دلیل به نتیجه نرسید و به برگزاری انتخابات سوم منجر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.