روح الله غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به احتمال زیاد و بر اساس اعلام طرف عراقی مرز بین المللی مهران برای جابجایی کالاهای تجاری از امروز ۱۸ اسفندماه به مدت یک هفته بسته خواهد شد.

به گفته وی این اقدام به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس انجام می‌ شود.

مدیرکل گمرک استان ایلام یاداور شد: غرفه‌ها و اماکن اداری گمرک ایلام گندزدایی و ضد عفونی شدند و این اقدام برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به اجرا درآمد.

بنا به گفته مسوولان ذیربط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار کالا از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

این میزان کالا با بیش از ۲ میلیون تن از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۴ درصد افزایش افزایش داشته است.

تردد زوار از طریق مرز مهران از ماه های گذشته به دلایل متعدد با اختلال و بسته شدن چندین بار این مرز مواجه شده است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زائران با کشور همسایه تبدیل شده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

در حال حاضر آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام ۱۳ نفر است و ۱۰ بیمار مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام بستری و قرنطینه هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.