رویترز گزارش داد، به دنبال افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ به ۱۳ نفر در برزیل، مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد اجلاس ماه آوریل خود را که قرار بود در این کشور برگزار شود لغو کرده است. این مجمع با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در سطح جهان در پی انتشار ویروس کرونا و با توجه به ضرورت حفظ سلامتی افرادی که قرار بود در این اجلاس شرکت کنند، مجمع جهانی اقتصاد و دولت برزیل تصمیم گرفته اند این اجلاس را لغو کنند و هرگونه تغییر در این تصمیم بعدا اعلام خواهد شد.  

ژاویر بولسونارو، رییس جمهور برزیل با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت که دولتش اقدامات لازم را برای مهار بیماری و تقویت رشد اقتصادی در این کشور انجام خواهد داد. وی احتمال بدتر شدن وضعیت در برزیل را رد نکرد اما گفت که احتمال وقوع رکود اقتصادی به خاطر شیوع کرونا وجود ندارد. برزیل در حال حاضر نهمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود.

علاوه بر مجمع جهانی اقتصاد، بسیاری از شرکت های بین المللی نیز فعالیت خود را در برزیل به حالت تعلیق درآورده اند. شرکت خدمات پرداخت بین المللی مسترکارد روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، فعالیت خود در شهر سایوپایولو را به طور موقت به حالت تعلیق در خواهد آورد. این شرکت از کارکنان خود در برزیل خواسته است که از خانه کار کنند.

در شرایطی که کانون اصلی درگیری کرونا در برزیل مربوط به نواحی اقتصادی این کشور است اما در برخی شهرهای توریستی نظیر ریو دو ژانیرو نیز گزارشاتی از ابتلا به کرونا مخابره شده است و این مساله می تواند بخش گردشگری برزیل که یکی از بخش های اصلی اقتصاد این کشور است را با مشکل مواجه کند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.