حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم، با اشاره به اولویت‌های کاری مجلس آینده، گفت: برای اینکه بتوانیم در پارلمان یازدهم یک مجلس مطلوب داشته باشیم باید مجلسی انقلابی تشکیل شود.

وی با تاکید براینکه اولویت مجلس یازدهم باید ریل‌گذاری مطلوب برای دولت باشد، ادامه داد: با این ریل‌گذاری صحیح برای دولت می‌توان چرخ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور را پر قدرت به چرخش دربیاوریم.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی مجلس بحث نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است، افزود: در این بخش مجلس یازدهم عملکرد مناسبی نداشت به همین دلیل باید در مجلس آینده بر این وظیفه ذاتی مجلس تاکید بیشتری شود تا از ایجاد برخی از مشکلات جلوگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه مجلس آینده باید پرقدرت و با صلابت به بررسی مشکلات کشور بپردازد، اظهار داشت: مشکلاتی از جمله معیشت مردم و  اقتصاد کشور نیازمند کار کارشناسی و حضور پررنگ مجلس دارد که در همین زمینه در مجلس آینده بر روی این موضوعات باید تمرکز بیشتری صورت گیرد.

پایداری ها بدون کمک قالیباف به مجلس آینده رفتند

منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا،  درباره چرایی موضع بالای پایداری نسبت به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: آنها گرچه زمان انتخابات با سایر اصولگرایان همراه شدند اما همراهی شان پایدار نخواهد بود. آنها ساختار و سازمان خودشان را حفظ کردند و بدون نیاز به سایرین می توانند حتی شانس کسب کرسی ریاست داشته باشند.

بنابر گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه پایداری ها بدون کمک قالیباف به مجلس آینده راه یافتند، افزود: آنها در سایر حوزه های انتخابیه به غیر از تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، نمایندگان متعدد و کثیری را وارد مجلس آینده کردند. فقط در استان اردبیل از ۷ نماینده ۶ نفرشان همسو با پایداری هستند بنابراین عده و عُده پایداری ها در مجلس آینده هیچ ربطی به آقای قالیباف ندارد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نسبت پایداری با سایر اضلاع اصولگرایی در مجلس آینده یادآور شد: پایداری حرف اول را در مجلس خواهد زد و منتظر مشورت نظر دیگران نمی مانند. معتقدم شرایط کشور برای یک سال و نیم آینده مناسب نخواهد بود. حتما کاری خواهند کرد که سایر اضلاع اصولگرایی را به حاشیه بروند. منتظر این باشیم که پایداری ها برجام را مجدد به داخل مجلس بیاورند و ردش کنند.

وی درباره تعداد فراکسیون های مجلس آینده اظهار کرد: حداقل دو فراکسیون خواهند داشت. پایداری ها یک فراکسیون می شوند و بقیه نیز در فراکسیون دیگری قرار می گیرند. موتلفه ای ها هم با قالیباف می شوند اما پایداری این گروه از اصولگرایان را قبول ندارند. پایداری ها در مجلس دهم ۷۰ نفر بودند دیدیم چه کارها کردند، حالا که دو برابر آن عدد هستند.

حقیقت پور درباره نسبت مجلس آینده با دولت روحانی گفت: خیلی دولت کار سختی دارد. به نظر من باید یکسری مسائل مربوط به منافع کشور و مردم را با پایداری ها توافق کنند. شاید پایداری ها روحانی را استیضاح کنند اما استیضاح او منتج به برکناری‌اش نمی شود چون این اتفاق خیلی برای ما زشت است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.