علی بیرانوند معاون دادستان اهواز گفت: تعدادی از شهروندان اهوازی به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا روز گذشته اقدام به خرید الکل غیر خوراکی کرده و سپس به مصرف آن روی آوردند که متاسفانه باعث مرگ ۷ نفر شد.

او اظهار داشت: همچنین تعداد ۴۸ نفر نیز مسموم شده اند که تعدادی از آنان بینایی خود را از دست داده اند که اکنون در بیمارستان‌های اهواز بستری و تحت درمان هستند.

بیرانوند احتمال فوت تعداد دیگری از افراد مسموم بیان کرد: با توجه به گستردگی مسمومیت ناشی از مصرف الکل متانول توسط این افراد احتمال مرگ تعداد دیگری از این افراد وجود دارد.

معاون دادستان اهواز ادامه داد: کارشناسان این دادستانی در حال بررسی موضوع هستند که در صورت کسانی در این زمینه مقصر باشند را دستگیر کنند.

نماینده رئیس کل دادگستری در ستاد مبارزه با ویروس کرونا افزود: مردم و به خصوص جوانان به تبلیغات دروغین فضای مجازی که اغلب هم فاقد سندیت علمی است توجه نکنند، زیرا ویروس کرونا دارای ابعاد ناشناخته‌ای است و هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است.

علی بیرانوند تصریح کرد: بهترین راهکار برای مبارزه این ویروس طبق گفته کارشناسان بهداشت و درمان خود قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعاییت مسائل بهداشتی است و غیر از این تا کنون هیچ راهکاری به صورت علمی ارائه نشده است.

تا ظهر روز یکشنبه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان ۶۹ نفر ثبت شده است که ۱۶ نفر فوت شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.