به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در متن نامه دکتر علیرضا زالی به رییس سازمان صدا و سیما آمده است: «ضمن تشکر و قدردانی از مساعدت و حمایت‌های همیشگی حضرتعالی از نظام سلامت بالاخص در شرایط حاد کنونی بدین وسیله موارد ذیل مزید استحضار تقدیم می‌گردد:

۱-  از آنجا که مطالعات میدانی موید آن است که عمده اخبار و اطلاعات مربوط به بیماری کرونا توسط آن سازمان محترم دریافت و پخش میگردد، لذا استدعا دارد در زمینه اطلاع‌رسانی، دعوت از میهمانان و برگزاری نشست‌های علمی و همچنین تهیه برنامه‌های آموزشی و دیگر اقدامات، از ظرفیت شورای سیاستگذاری سلامت و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده شود.

۲- از آنجا که ماندن مردم در منزل از برنامه‌های راهبردی کاهش شیوع و انتقال ویروس کروناست، پخش برنامه‌های شاد، متنوع و تفننی که بتوانند حداکثر جذب مخاطب را داشته باشند، در اجرای این راهبرد بسیار تاثیرگذار است.

۳- ضمن قدردانی از اقدام سنجیده و راهبردی در راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی که زمینه استمرار آموزش و حضور دانش آموزان و خانواده‌ها را در منزل سبب شده است، تهیه برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان اوتیسم با همکاری انجمن اوتیسم ایران، کمک ارزشمندی به این عزیزان و در جهت توسعه عدالت آموزشی است.

۴- هرچند که اصل برنامه جذاب و نشاط‌آور دورهمی در ایجاد محیطی شاد و فرح بخش در جهت ماندن مردم در منزل بسیار موثر است، اما تهیه این برنامه در حضور تماشاگران زیاد در یک سالن، مورد انتقاد پزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هاست. لذا استدعا دارد تهیه این برنامه با تدابیری و بدون حضور و تجمع تماشاگران حاضر برگزار شود.

۵- با توجه به اینکه تعداد زیادی از مخاطبان برنامه‌های صدا و سیما، ناشنوایان عزیز کشور هستند، لذا برای رساندن اخبار و اطلاع‌رسانی به این گروه از جامعه نیازمند است در بعد وسیع‌تری از مترجم ناشنویان استفاده شود.

دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.