نورمحمد تربتی نژاد نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از مثبت بودن نتیجه‌ تست کرونای خود خبر داد.

وی گفت: نتیجه‌ تست کرونای من مثبت بوده و اکنون مدت دو هفته است که در قرنطینه هستم.

تست کرونای من مثبت بود/ در قرنطینه هستم/ ساوه رتبه اول تعداد ابتلا را در استان دارد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جزو افرادی بودم که نتیجه‌ی تست کرونایم مثبت بود و اکنون در قرنطینه هستم.

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از ابتلای خود به کرونا خبر داد.

منصوری اظهار داشت: جزو افرادی بودم که نتیجه‌ی تست کرونای من مثبت بود و اکنون در قرنطینه هستم.

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته در این شهرستان درخصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: مساله جلوگیری از شیوع و انتشار بیش از پیش ویروس کرونا نیاز به اطلاع‌رسانی همگانی و یک عزم عمومی دارد. بخشی از اقدامات می‌تواند در استان انجام شود اما بسیاری از اقدامات باید در فضای فرااستانی یعنی فضای ملی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای مثال جلوگیری از تردد خودروهایی که از مناطق پرخطر می‌آیند و خطر بیماری در آن شهرها بیشتر است، می‌تواند یکی از تصمیماتی باشد که لازم است اتخاذ شده و در این خصوص اقدام شود تا در نتیجه‌ی آن مسافرت ها کمتر شده و از شیوع بیش از پیش این بیماری جلوگیری شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه درخصوص اقدامات صورت گرفته در این شهرستان، ابراز داشت: در بحث شهرستان‌ها، شهرهایی که به قم نزدیک‌تر هستند، طبیعتا بیش از سایر شهرها بیشتر در معرض خطر هستند و برای این امر هم لازم است در ابتدا ورودی‌های شهر به دقت کنترل شود و از مردم خواسته شود که تردد کمتری داشته باشند و حتی‌الامکان از تردد غیرضرور بپرهیزند.

وی افزود: گاهی ممکن است فرد ناقل بیماری، خودش آسیب نبیند اما باعث به خطر افتادن جان فرد دیگری شده و یا حتی فرد دیگری جان خود را در اثر این بی احتیاطی از دست بدهد، رعایت این مسائل هم به آموزش بر می‌گردد و هم به این که اهمیت و شدت این مساله به درستی در همه ابعاد به جامعه گفته شود.

نماینده ساوه و زرندیه در ادامه این گفت‌وگو درخصوص امکانات بهداشتی این شهرستان، گفت: شهرستان ساوه به دلیل نزدیکی به قم بیشتر از سایر شهرها در خطر بوده و از نظر تعداد مبتلایان رتبه اول را در استان دارد، در خصوص امکانات بهداشتی گلایه هایی از کمبود لوازم بهداشتی وجود داشت که طی نامه‌ای از وزارت بهداشت در خواست و پیگیری های لازم انجام شد تا حداقل لوازم بهداشتی لازم را برای شهرهایی که پرخطر و در معرض خطر بیشتری هستند در نظر بگیرند که تاکنون یک سری اقلام ارسال شده است اما کافی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.