مقامات شهر مسکو امروز یکشنبه اعلام کردند کسانی که قوانین مربوط به قرنطینه‌ کردن خود را در منازل رعایت نکنند، با مجازات تا ۵ سال زندان روبرو خواهند بود.

مقامات شهر مسکو روز پنج شنبه بالاترین میزان هشدار نسبت به شیوع ویروس کرونا را اعلام کردند و اقدامات جدی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته اند.

بنا به اعلام مقامات مسکو کسانی که از کشور‌های چین، کره جنوبی، ایران، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و برخی کشور‌های دیگر بازگشته و علائمی از ابتلا به ویروس کرونا داشته‌اند، باید به مدت ۱۴ روز خود را در خانه قرنطینه کنند.

ادراه بهداشت و درمان مسکو نیز امروز اعلام کرد کسانی که به این آیین نامه عمل نکنند ممکن است مشمول مجازات تا ۵ سال حبس شوند. روسیه تاکنون ۱۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور گزارش کرده است.

از میان بیش از ۱۰۶ هزار نفری که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند تاکنون ۶۰۲۱۳ نفر، یعنی بیش از نیمی از آنها، بهبود یافته‌اند و تنها ۳۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. چین که مبدا شیوع این بیماری بود اکنون پس از دو ماه و نیم آمار مبتلایان بسیار پایینی را اعلام می‌کند که نشان از پایان همه‌گیری کرونا در آنجاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.