فرهاد ابول‌نژادیان یکشنبه شب در دیدار استاندار خوزستان با جمعی از اساتید، پیشکسوتان، پزشکان فوق تخصصی و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در محل استانداری برگزار شد، اظهارداشت: این کمپین با هدف تشویق مردم برای در خانه ماندن طراحی شده که به همین منظور جامعه پزشکی خود در این زمینه پیش قدم است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در شرایط پایداری در زمینه مقابله با ویروس کرونا قرار دارد، افزود: سفرهای برون استانی باعث اخلال در این پایداری می‌شود و به همین منظور از مردم درخواست می‌شود امسال از انجام سفرهای نوروزی خودداری کنند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان ادامه داد: خوشبختانه ورودی به بیمارستان‌ها تا حدود زیادی کنترل شده و روندی که در بیماران مثبت شاهد هستیم حرکت بالا و پرشتابی نیست.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: تعداد افرادی که بیماری آنها مثبت اعلام می‌شود، روزانه بین پنج تا هفت نفر است و در حال حاضر در بیمارستان‌های معین دارو دریافت می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص وضعیت خانواده افراد مبتلا گفت: معاونت بهداشت دانشگاه کار غربالگری و پایش خانواده‌ها را بر عهده دارد و با جدیت شرایط آنها را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیز همواره در حال تهیه مایحتاج بهداشتی و ضدعفونی است تا از طریق شرکت‌های پخش نسبت به توزیع آنها اقدام شود.

ابول‌نژادیان در پاسخ به برخی شائبه‌ها درخصوص آمار مبتلایان و یا افراد فوت شده، گفت: به هیچ عنوان در موضوع سلامت و درمان مردم قصد نداریم حقیقت را کتمان کنیم و همه تلاش مجموعه قرارگاه مقابله با کرونا در استان شفافیت و ایجاد آگاهی در جامعه است.

تا ظهر روز یکشنبه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان ۶۹ نفر ثبت شده است که ۱۶ نفر فوت شده اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به پنج هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.