این تعارفات سیاسی درهنگامه رقابتی سخت بین بایدن و سندرز درحالی است که این دو دیدگاه های سیاسی متفاوتی دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مواضع دو نامزد کارکشته سیاسی پس از ورود به رقابت های درون حزبی دموکرات ها ، مرحله جدیدی از این رقابت هاست که تنها منحصر به این دو شده است، اگرچه خانم «تولسی گابارد»  با وجود اینکه شانسی ندارد اما همچنان به برنامه تبلیغاتی خود ادامه می دهد.

بایدن ۷۷ ساله روز شنبه به ایالت میزوری یکی از ایالت های شش گانه میزوری ، آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، داکوتای شمالی و واشنگتن رفت در حالی که رای دهندگان این ایالات قرار است سه شنبه آینده آرای خود را انتخابات درون حزبی دموکرات ها اعلام کنند.

وی هفته گذشته و در روز« سه شنبه بزرگ» موفق شد با پیروزی در چند ایالت مسیر رقابت های درون حزبی دموکرات ها را تغییر دهد و همه نگاه ها را متوجه خود کند.

بایدن در جمع هواداران خود در میزوری با بیان اینکه «دریک هفته ممکن است خیلی امور تغییر کند»، گفت که هفته گذشته در کارولینای شمالی بودم در حالی که تحلیلگران و رسانه ها تبلیغات انتخاباتی مرا ناامید کننده توصیف می کردند.

نامزد دموکرات ها اضافه کرد: اما ابتدا اهالی کارولینای جنونی حرفشان را زدند، بعد شاهد سه شنبه بزرگ بودیم و امروز ۱۱ پیروزی در کارنامه خود داریم و از نظر شمار نمایندگان و تعداد آراء در رأس هستیم.

وی تنها به اشاره غیرمستقیم به سندرز اکتفا کرد.

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا که نامزدهای انصراف داده همانند « پیت بودجج » و «ایمی کلوباچار» و «مایکل بلومبرگ » حمایت خودشان را از کمپین تبلیغاتی او اعلام کرده اند، متعهد شد که انتخابات درون حزبی دموکرات ها را به سوی« تبادل حمله ها» نبرد و سپس گفت که « بیشترین قدرت را برای متحد کردن صفوف دموکرات ها دارم».

وی تاکید کرد که تبدیل انتخابات مقدماتی به تبادل حمله ها، « بهترین وسیله» برای بازگردان ترامپ به ریاست جمهوری است.

 

سندرز: هدف ما شکست ترامپ است

از سوی دیگر سندرز ۷۸ ساله به شهر شیکاگو از ایالت ایلینویز رفت که رای دهندگان در رقابت درون حزبی دموکرات ها ۱۷ مارس به نامزد مورد علاقه خود رای خواهند داد.

نامزد سوسیال دموکرات که همواره بطور مستقیم به ترامپ حمله می کند، این بار هم او را« خطرناک ترین رئیس جمهوری در تاریخ معاصر آمریکا » خواند و تاکید کرد که ترامپ به بیماری مزمن« دروغگویی» مبتلا شده است.

وی با بیان اینکه بعید است تولسی گابارد به رقابت های انتخاباتی ادامه دهد، افزود: اکنون انتخابات درون حزبی دموکرات ها به دو نامزد منحصر شده است اما آنچه بسیار اهمیت دارد این است که آمریکایی ها جنبه های اختلاف بین ما را درک کنند.

سندرز ضمن انتقاد از بایدن به دلیل « حمایت از جنگ عراق او را « یک دوست» خواند و اضافه کرد که بایدن را از زمانی طولانی می شناسد و با هم اختلاف دیدگاه دارند.

سندرزبا تاکید به اینکه هدف او و بایدن « شکست دادن ترامپ» است، خاطرنشان کرد که دموکرات ها به اهمیت شکست ترامپ واقف هستند.

بایدن هم تاکید کرد: ما بخشی از یک جنبش به منزله ستون فقرات حزب دموکرات هستیم که می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد و آمریکا را بار دیگر احیا کند.

سندرز پیشتر گفته بود : من و بایدن اختلافات خود را داریم  اما در نهایت بایدن به صراحت اعلام کرده است اگر در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها پیروز شوم از من حمایت خواهد کرد و من هم به صراحت می‌گویم اگر بایدن پیروز شود، از وی حمایت خواهم کرد. ما در کنار یکدیگر قصد داریم دونالد ترامپ را شکست دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.