المانیتور با اشاره به پیامدهای منفی کرونا، درباره فرصت‌های این موضوع برای ایران نوشت: بحران بهداشت فعلی، مانند هر مصیبت دیگری پتانسیل‌های جدیدی را نیز در اقتصاد به وجود خواهد آورد. به عنوان مثال، با توجه به شرایط موجود، تعدادی از جلسات، برنامه‌های آموزشی و حتی معاملات به صورت آنلاین انجام می‌شود پدیده‌ای که می‌تواند خود را تحکیم کرده و از تأثیر منفی برخی فرآیندهای آسیب‌زا مانند ترافیک آلاینده تهران بکاهد. همچنین رشد بی‌سابقه‌ای در تلاش‌های اجتماعی به ویژه فعالیت‌های بهداشتی و نیکوکاری مبتنی بر امور خیریه وجود دارد که می‌تواند تأثیر ماندگاری بر جامعه داشته باشد.

اپیدمی کرونا ویروس یک بحران در حال تحول در ایران است و برای برآورد تأثیر منفی کلی آن بسیار زود است. با این وجود، تاریخ ایران همواره با بحران‌هایی از جمله بلایای طبیعی، خیزش‌های سیاسی، فشارهای خارجی و همچنین بحران‌های بهداشت عمومی عجین بوده و جالب اینکه این کشور همواره سربلند بوده است.

ایرانی‌ها به دلیل امیدواری‌شان همیشه از موقعیت‌های نا امید کننده سربلند بیرون آمده‌اند. میدل‌ایست مانیتور نیز در گزارشی با اشاره به نشاط و جدیت نیروهای درمانی در ایران نوشت آنها با روحیه بالا به جنگ با ویروس کرونا رفته‌اند و در کنار مردم قرار دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.