رویترز گزارش داد، قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۵ درصد افزایش به ۱۶۹۹ دلار و ۲۰ سنت رسید. در اوایل جلسه امروز قیمت فلز زرد برای مدتی کوتاه به بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۱۲ یعنی ۱۷۰۲ دلار و ۴۵ سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۶۹۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

در حالی که سرمایه گذاران برای فرار از شوک اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به خرید اوراق قرضه روی آورده اند و پس از آنکه عربستان قیمت نفت خود را پایین آورده، قیمت جهانی نفت شاهد افت بیش از ۳۰ درصدی بوده، شاخص های بورس های آسیایی شاهد سقوط بوده اند.

قیمت معاملات آتی شاخص اس اند پی ۵۰۰ بورس وال استریت روز یکشنبه با کاهش بیش از ۴ درصدی مواجه بود. در همین حال، ارزش ین ژاپن در برابر دلار امروز به بالاترین رقم در طی بیش از ۳ سال گذشته رسید. همچنین میزان سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری امریکا به پایین ترین رقم ثبت شده خود رسید.

اقتصاد ژاپن در سه ماهه پایانی سال گذشته به دلیل کاهش هزینه کرد بنگاه های اقتصادی، بیش از حد انتظار کوچک شد. در حالی که ویروس کرونا بر میزان تولید این کشور سایه افکنده، آمارهای جدید احتمال بروز رکود در اقتصاد ژاپن را افزایش داده است.

روز یکشنبه چین از ابتلای ۴۰ فرد جدید به ویروس کرونا خبر داد و تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۰ هزار و ۷۳۵ نفر رسید. میزان صادرات چین در دو ماهه نخست سال جاری به شدت کاهش یافته و میزان واردات نیز افت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.