خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد یگان‌های ارتش سوریه تونل‌های مستحکمی حاوی سلاح و مهمات متعلق به تروریست‌ها را زیر کوه‌های منطقه «عنجاره» واقع در حومه غربی حلب کشف کردند.

کشف تونل‌های مملوء از سلاح و مهمات در حومه غربی حلب+ تصاویر

پیش از این نیز در ادامه روند تکمیل برقراری امنیت در مناطق آزاد شده از لوث وجود تروریست‌ها در غرب شهر حلب، واحدهای ارتش سوریه دو کارگاه تولید گلوله و اردوگاه آموزش تروریست‌ها را در منطقه «مهندسین» و روستای «کفرجوم» در غرب این شهر کشف کردند.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنا بر حق قانونی و حاکمیتی خود، از مدتی پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز و با پیشروی‌های خیره‌کننده بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرد. در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیروهای ارتش سوریه، تهدیدهای دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

در همین خصوص، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه روز پنجشنبه گذشته پس از دیدار و گفتگو درباره اوضاع استان ادلب در سوریه، در کنفرانسی خبری اعلام کردند که برای اعلام آتش‌بس در منطقه و ایجاد گذرگاه انسانی به توافق رسیده‌اند.

هلاکت بیش از شش هزار تروریست، زخمی شدن بیش از دو هزار و ۵۵۰ تروریست، آزادسازی بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر مربع از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها و انهدام بیش از ۶۰۰ دستگاه انواع خودروی زرهی و نظامی و غیرنظامی از جمله دستاوردهای ارتش سوریه طی حدود هشتاد روز گذشته در حومه‌ حلب و ادلب است.

در این مدت بیش از ۲۱۵ منطقه و روستا و شهرک و ناحیه در حومه‌ ادلب و حماه به مساحت ۱۶۰۰ کیلومتر مربع به دست نیروهای سوری آزاد شده است و امنیت اتوبان بین المللی حلب به دمشق به طول ۱۰۰ کیلومتر از خان شیخون تا شهر حلب نیز تأمین شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.